Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Principles Of Design. With Fiber-rein. Compos. |
|
Dersin Kodu |
: |
MES414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüksek teknoloji ürünü olan kompozit malzemeleri tanımak Kompozit plakların mukavemet analizlerini yapabilmek Bu malzemeleri temel tasarımlarda kullanabilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ME 252 Strength Of Materials II ME 257 Strength Of Materials I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek teknoloji ürünleri kompozit malzemeleri tanıtmak ve mekanik özelliklerini tespit edebilmeyi öğretmek. Bu malzemeleri tasarımda kullanmanın temellerini araştırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompozit ve anizotropik malzemeler. Özel anizotropik malzemeler: ortotropik malzemeler. Laminats ve laminat analizi. Mekanik ve termal yükler. Gerilme ve şekil değiştirmeler. Kırılma kriterleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kompozitler, avantaj ve dezavantajları. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Anizotropi, ortotropik elastik malzemeler. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Tabaka Gerilme-Gerinim İlişkileri |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Eksenel ve Açısal Gerilme-Gerinimler |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
5 |
Eksenel ve Açısal Tabaka Rijitlik Matrisi |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
6 |
Lamina Mekanik Özellikleri |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Açısal Laminalar. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Termal Yükler ve Deformasyonlar |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Neme Bağımlı Yükler ve Deformasyonlar. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Klasik Plak Teorisi Kullanarak Gerilme ve Deformasyon Hesabı |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
12 |
Tabakalarda Oluşan Gerilme Hesapları. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
13 |
Kırılma Kriterleri ile Emniyetli Tasarım. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
14 |
Sandviç Plaklar. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
15 |
Örnek Uygulamalar. |
Ders Notlarını çalışmak |
Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|