Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Principles Of Design. With Fiber-rein. Compos.

Dersin Kodu : MES414

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yüksek teknoloji ürünü olan kompozit malzemeleri tanımak
Kompozit plakların mukavemet analizlerini yapabilmek
Bu malzemeleri temel tasarımlarda kullanabilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ME 252 Strength Of Materials II
ME 257 Strength Of Materials I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek teknoloji ürünleri kompozit malzemeleri tanıtmak ve mekanik özelliklerini tespit edebilmeyi öğretmek. Bu malzemeleri tasarımda kullanmanın temellerini araştırmak.

Dersin İçeriği : Kompozit ve anizotropik malzemeler. Özel anizotropik malzemeler: ortotropik malzemeler. Laminats ve laminat analizi. Mekanik ve termal yükler. Gerilme ve şekil değiştirmeler. Kırılma kriterleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kompozitler, avantaj ve dezavantajları. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
2 Anizotropi, ortotropik elastik malzemeler. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
3 Tabaka Gerilme-Gerinim İlişkileri Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
4 Eksenel ve Açısal Gerilme-Gerinimler Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
5 Eksenel ve Açısal Tabaka Rijitlik Matrisi Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
6 Lamina Mekanik Özellikleri Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
7 Açısal Laminalar. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
8 Arasınav
9 Termal Yükler ve Deformasyonlar Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
10 Neme Bağımlı Yükler ve Deformasyonlar. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
11 Klasik Plak Teorisi Kullanarak Gerilme ve Deformasyon Hesabı Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
12 Tabakalarda Oluşan Gerilme Hesapları. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
13 Kırılma Kriterleri ile Emniyetli Tasarım. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
14 Sandviç Plaklar. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
15 Örnek Uygulamalar. Ders Notlarını çalışmak Ders Anlatımı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4