|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ürün ve Marka Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG43 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi içerisinde ürün kavramının yerini kavrar. Pazarlama yönetimi ilkelerinin ürün ve marka yönetimi ile ilişkisini anlar. Pazarlamada ürün ve tüketici ihtiyaçlarının karşılanması ilişkisini anlar. Farklı çevre koşullarında hangi ürün stratejilerinin kullanılabileceğini öğrenir. Yeni ürün geliştirme süreci ve ürün karması kararlarını kavrar. Marka geliştirme, hedef kitleye duyurma ve marka algısı yaratma sürecini kavrar. Farklı çevre ve piyasa koşullarında hangi marka stratejilerinin kullanılabileceğini bilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders uygulama ağırlıklı bir ders olup, ürün ve marka yönetimine ilişkin uygulama örneklerinin konu ile ilgili teorik bilgilerle yorumlanmasıyla şekillenmektedir. Ders iki kısımda ele alınabilir, dersin ilk yarısında ürün ve marka yönetimine ilişkin teoriler, süreçler, sistemler, kurallar ve bunların modern pazarlama anlayışındaki yeri hakkında güncel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. İkinci bölümde ise birinci bölümdeki teorik bilgiler ışığında ürün ve marka örneklerinin incelenmesi ve çözümlenmesi yoluyla konunun uygulama boyutunun incelenmesi mümkün olacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama, ürün türleri, yeni ürün geliştirme süreci, marka ve marka ile ilgili kavramlar konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Pazarlama yönetimi ilkeleri ve temel kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Pazarlamada ürün (product) kavramı |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Ürün türleri ve temel kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Ürün, ihtiyaç ve tüketici davranışları ilişkisi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Ürün yönetimi stratejileri ve ürün yönetimi kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Yeni ürün geliştirme süreci ve yönetimi, |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Ürün yaşam eğrisi, ürün farklılaştırma kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Ürün karması kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Marka ile ilgili temel kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Marka geliştirme ve marka algısı yaratma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Marka yönetimi ve marka stratejisi, Marka yaratma, konumlandırma, farklılaştırma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Proje Sunumları |
Sunuma hazırlık |
Sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
-
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries ve Laura Ries, MediaCat Yayınları, 2009 İstanbul
Marka Yönetimi, Murat Selim Selvi, Detay Yayıncılık, 2007 Ankara
Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın ve Ömer Akat, Alfa Akademi Basın Yayın, 2008 Bursa
Marketing An Introduction, (11th Edition) Gary Armstrong and Philip Kotler, Prentice Hall 2012
Büyük Markalar Büyük Hatalar, Jack Trout, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, 2008 İstanbul
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
3 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
1 |
|
5 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. |
5 |
|
7 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
10 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|