Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Sanat Eğitimi I

Dersin Kodu : ICM101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tasarım kavramını anlayabilecekler.
Tasarım kavramları ile kompozisyonlar oluşturabilecekler.
Grup olarak çalışmayı geliştirebilecekler.
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürme becerisini kazanabilecekler.
Tasarım kavramlarını mekansal bağlamda yorumlama becerisini elde edebilecekler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere tasarımda, düzene ait kuramsal bilgileri; doğadan organik strüktürler ve yapay nesneler yardımıyla, gözleme dayalı olarak “işlevsel,yapısal ve estetik” prensipler doğrultusunda “çizgisel ve yüzeysel” tasarımlar yaparak öğretilmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği : Artistik Desen ve Plastik Sorunlara; “Gözlemsel ,Çözümsel ve İşlevsel” Olarak Yaklaşır. Yüzey Tasarımı Yapabilme Becerisi Gelişir. Kişisel Tarzını Ön Plana çıkartır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 KURAMSAL BİLGİLER–ÇİZGİSEL TASARIM: Temel Sanat Eğitimi: Tanım-Amaç-Programın Tanıtımı. Bakma-Görme: Zihin-Göz-Nesne İlişkileri. Görsel Algılama: Nesne Algılama. Biçim, Boyut, Renk ve Doku Algılayışımız. Görsel Çevre. Nesnelerin Birbirleriyle ve Görsel Ortamlarıyla Kurdukları İlişkiler. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
2 Görsel Tasarım Nedir?: Tanım-Amaç-Kapsam-Sınıflama. Tasarımın Görsel Özellikleri “Biçim”: Biçim-Yön-Şekil Biçim Öğeleri: Nokta ve Noktasal Elemanlar-Çizgi ve Çizgisel Elemanlar-Düzlem ve Düzlemsel Elemanlar-Hacim ve Hacimsel Elemanlar. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
3 Algı Psikolojisi: Kümeleme-Çevreleme-Yansıtma Görsel Dil: İfade-İma. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
4 Tasarım “İlkeleri”: Oran-Ölçek-Denge-Bütünlük ve Çeşitlilik-Ritim-Vurgu-Uyum. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
5 Tasarımın Görsel Özellikleri “Renk”: Renk-Ton-Değer-Derinlik-Işık. Tasarımın Görsel Özellikleri “Doku”: Fiziksel Doku-Görsel Doku. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
6 Tasarımda “Kavram”: Duyumsal Kavramlar-Felsefece Kavramlar. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
7 YÜZEYSEL TASARIM: Asal Formlar: Kare-Daire-Üçgen. Asal Geometrik Formlar “İlişkiler”: Biçimsel Çatışmalar- Süreklilik-Örtüşme-Zıtlık. Asal Formlar da ”Transformasyon” : Boyutsal-Eksiltmeli-Eklemeli Transformasyon. Asal Formlar da “Deformasyon”: Parçalanma ve Konum Değiştirme. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
8 Ara sınav Kuramsal değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Asal Formlar da “Bütünleştirme”: Bitiştirme, Bağlama, Giriştirme. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
10 Geometrik Asal Formların “Düzensel Kurguları”: Noktasal-Kümesel-Çizgisel-Işınsal-Sarmal-Salkımsal-Gri dal Düzenlemeler. Geometrik Örgü: Bezeme de Plastik ve Artistik Sorunlar. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
11 Strüktür: Karkas ve Strüktür. Doğal (Mikro-Makro Yapılar) ve Yapay Strüktürler. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
12 Strüktür Tanıma : Plan-Görünüş ve Kesitler. Kabuk ve İç Yapı. Doku. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
13 Doğal/ Yapay Strüktürde Gözlemsel Etüt-Çözümsel Etüt (Tasarım): Yeni Oranlar-Yön ve Boyut Seçimi. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
14 Geometrik Karakter ve Sadelik (Tasarım): Grafik İfade. Tasarım: Çizgeli Biçim-Yüzeysel Düzenleme, Yüzeysel Tasarım: Yeni Biçime Geçiş Adımları-Ortak Ögeler-Farklılıklar. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
15 Yeni Form Üretme: Kavramlaştırma, Metafor, Anagram, Metamorfoz. Kuramsal sunum Projeksiyonla gösterim
16/17 Final sınavı Kuramsal değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ITTEN, J. (1975). Desıgn And Form: The Basıc Course At The Bauhaus, Wiley, ISBN:9780471289302, USA.
 SALDIRAY, S. (1982). Gözlemsel Çözümsel Yöntemle Yeni Düzen Yeni Biçim, İ.D.G.S.A Yayınları, İstanbul.
 CHING, F. D. K. (2003). Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9789758599240, İstanbul.
 GÜNGÖR, İ. H. (2005). Temel Tasar / Görsel Sanatlar Ve Mimarlık İçin, Patates Baskı, ISBN:9789750050401, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 4
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 5
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 5
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 4
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 4
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 5
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 5
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 5
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 4
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 5
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 4
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 5
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 2
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 5
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 0
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 1
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 5
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 2
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 10 140
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 252
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.08
Dersin AKTS Kredisi: 10