Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Teknik Resim Tasarı Geometri 2

Dersin Kodu : ICM112

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Mekân Planlarını ve Sistem Kesitlerini Çizebilir.
2- Nokta Detay Resimlerini Çizebilir.
3- Mekânların Aksonometrik - Kavalyer ve Artistik Perspektiflerini Çizebilir.
4- Mobilya Resimleri Çizebilir.
5- Renklendirme ile Malzeme ve Doku İfadesi Verebilir.
6- Işık ve Gölge İfadelerini Kurallı Olarak Perspektiflerine İşleyebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ICM111 Teknik Resim Tasarı Geometri I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İç Mimarlık öğrencilerinin; mesleki çalışmalarında tasarımlarını teknik olarak çizip düşüncelerini plandan hareketle iki ya da üç boyutlu ve ölçekli olarak teknik olarak ifade edebilmelerini ve disiplinler arası ortak dialoğu sağlayabilmeleri için gerekli olan Teknik Resim temel bilgisi ile standartlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : "MİMARİ PROJE; Proje Aşamaları: Eskiz-Taslak-Ön Proje-Kesin Proje-Uygulama Projesi-Nokta Detaylar. Ölçülendirme ve Ölçek Kavramı hakkında Genel Bilgi. Yapı Elemanları: Tanım ve Sınıflama. Döşeme-Duvar-Tavan. Kemerler: Tanım-Sınıflama, Merdivenler: Tanım-Sınıflama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 "MİMARİ PROJE; Proje Aşamaları: Eskiz-Taslak-Ön Proje-Kesin Proje-Uygulama Projesi-Nokta Detaylar. Ölçülendirme ve Ölçek Kavramı hakkında Genel Bilgi. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel çalışma
2 Yapı Elemanları: Tanım ve Sınıflama. Döşeme-Duvar-Tavan. Kemerler:Tanım-Sınıflama, Merdivenler:Tanım-Sınıflama. Çizim teknikleri Bireysel çalışma
3 Yapı Tesisatı: Aydınlatma-Havalandırma-Pissu-Temiz su. Kuramsal sunum Bireysel ve grup çalışma
4 İnce Yapı Elemanları: Kapı-Pencere-Ara Bölmeler. Kaplamalar: Döşeme-Duvar-Tavan Kaplama Çizim ve Detayları. Kuramsal sunum Bireysel çalışma
5 Donatı Elemanları 1: Plan-Görünüşler-Kesit ve Nokta Detayları. Kuramsal sunum Projeksiyonla örnekleme
6 Donatı Elemanları 2: Plan-Görünüşler-Kesit ve Nokta Detayları. Kuramsal sunum Şekillerle açıklama
7 PERSPEKTİF; Perspektif Çizim ve Renklendirme ve Sunum Teknikleri: Serbest El Artistik Perspektif (Eskiz), Kavalyer ve Aksonometrik Perspektif: Endüstriyel-Zanaat Ürünü Nesne Çizimleri. Mekân Çizimleri. Eşya Mobilya Çizimleri. Renk-Malzeme-Doku İfadeleri. Ölçü-Ölçek. Kuramsal sunum Şekillerle açıklama
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Artistik Perspektif “Tek Nokta Kaçışlı”: Eşya ve Mekân Çizimleri. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel ve grup çalışma
10 Artistik Perspektif “Tek Nokta Kaçışlı”: Eşya ve Mekân Çizimleri. Renk-Malzeme-Doku İfadeleri. Kullanıcı-Eşya-Obje-Grafik İfadeler. Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama Bireysel ve grup çalışma
11 Artistik Perspektif “Çift Nokta Kaçışlı”: Eşya ve Mekân Çizimleri. Çizim ve algılama Bireysel ve grup çalışma
12 Artistik Perspektif “Çift Nokta Kaçışlı”: Eşya ve Mekân Çizimleri. Yüzey-Malzeme-Doku İfadeleri. Renk Kullanımı. Kullanıcı-Eşya-Obje-Grafik İfadeler. Çizim ve algılama Bireysel çalışma
13 Artistik Perspektif “Gölge”. Kuramsal uygulama Bireysel çalışma
14 Artistik Perspektif “Sunum Teknikleri”. Kavram araştırması Bireysel çalışma
15 Artistik Perspektif “Sunum Teknikleri”. Kavram araştırması Bireysel çalışma
16/17 Final sınavı Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  PUMANN, A. (1963). DARSTELLENDE GEOMETRIE, V.PUMANN, 3-9800531-0-5
 CRITCHLOW, K. (2004). ISLAMIC PATTERNS / AN ANALYTICAL AND COSMOLOGICAL, THAMES AND HUDSON, 0500270716
 DÜZGÜN, A. (2009). TASARI GEOMETRİ, BİRSEN YAYINEVİ, ISSBN: 9755113479, İstanbul.
 ŞAHİNLER, O. KIZIL, F. (2010). MİMARLIKTA TEKNİK RESİM, YAPI-ENDÜSTRİ MERKEZİ ISSBN:97889758599318, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 2
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 5
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 1
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 5
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 1
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 3
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 5
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 4
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 4
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 5
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 4
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 3
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 1
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 5
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 3
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 7 98
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 194
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.76
Dersin AKTS Kredisi: 8