|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik Resim Tasarı Geometri I |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknik çizimlerde kullanılan araç ve gereçleri doğru yöntem ve tekniklerle kullanabilecekler.
Nesnelerin plan, kesit ve görünüşlerini ortografik anlatımla yapabilecekler.
Mekanların plan ve kesitlerini uygun ölçek ve tekniklerine göre çizebilecekler.
Mimari strüktür ve elemanların teknik çizimlerini detay ölçeklerinde çizebilecekler.
Her türlü teknik çizimi okuyabilme becerisi kazanabilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İç Mimarlık öğrencilerinin; mesleki çalışmalarında tasarımlarını teknik olarak anlatabilmelerini, düşüncelerini plandan hareketle iki ya da üç boyutlu ve ölçekli olarak ifade edebilmelerini ve disiplinler arası ortak iletişimi sağlıyabilmeleri için gerekli olan Teknik Resim Temel Bilgisi ile Standartlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik çizimlerde kullanılan araç ve gereçlerinin tanıtılması. Teknik çizimlerde kullanılan kalemler ve kullanım yöntemleri, teknik yazı ve çizgi egzersizleri. Ölçek kavramı ve ölçeklerin proje ve detaylarına bağlı olarak seçimleri ve örnek çizim uygulamaları. Plan, kesit, görünüş kavramları ve nesnelerin ortografik anlatımları ve örnek çizim uygulamaları. Mimari strüktür ve elemanların ölçeklere göre detaylandırılması ve örnek çizim uygulamaları. Mekanların, plan, kesit ve görünüşlerinin ölçeklere göre detaylandırılması ve örnek çizim uygulamaları. İç Mimari projelerin ölçülendirme ilkeleri ve örnek çizim uygulamaları.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TEKNİK RESİM: Giriş-Tanım, Amaç, Kapsam. Teknik Resim Araç ve Gereçlerinin Tanıtımı. Yazı ve Rakamlar-Çizgi Çeşitleri. Geometrik Çizimler 1: Temel Çizimler. |
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama
|
Bireysel çalışma
|
|
2 |
Geometrik Çizimler 2: Düzgün Çokgenler.
|
Çizim teknikleri
|
Bireysel çalışma
|
|
3 |
Geometrik Çizimler 3: Düzgün Çokgenler. Geometrik Çizimler 4: Büyültme ve Küçültmeler-Bağlama Eğrileri-Spiraller-Ovaller-Elipsler.
|
Çizim teknikleri
|
Bireysel ve grup çalışma
|
|
4 |
Yüzeyler “Sınıflama”: Doğrunun Hareketiyle Oluşan Yüzeyler-Düzlem Yüzeyler-Eğrilikli Yüzeyler. Eğri Çizgilerin Hareketiyle Oluşan Yüzeyler-Dönel Yüzeyler. |
Yüzeysel tasarım
|
Bireysel çalışma
|
|
5 |
Yüzey Çizimleri: Paraboller-Hiperboller. 3B Modelleme.
|
Kuramsal sunum
|
Projeksiyonla örnekleme
|
|
6 |
Geometrik Şekiller: Geometrik Şekillerin Alan ve Hacim Hesaplamaları Geometrik Cisimler : Düzlem Yüzeyli Cisimler-Dönel Yüzeyli Cisimler.
|
Kuramsal sunum
|
Şekillerle açıklama
|
|
7 |
TASARI GEOMETRİ; İzdüşüm: Tanım. İzdüşüm Elemanları.İzdüşüm Yöntemleri. Eşlenik İzdüşüm. İzdüşüm Düzlemleri. İzdüşümlerin İşaretlenmesi. İzdüşümlerin Elde Edilmesi: Yükseklik-Aralık-Uzaklık. |
Kuramsal sunum
|
Şekillerle açıklama
|
|
8 |
Ara sınav
|
Uygulama değerlendirmesi
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Doğruların İzdüşümleri: Gelişigüzel Doğrular-Özel Doğrular. Düzlemlerin İzdüşümleri: Gelişigüzel, Özel, Yatay Düzlemler.
|
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama
|
Bireysel ve grup çalışma
|
|
10 |
Geometrik Cisimlerin İzdüşümleri: Prizma, Piramit, Koni, Silindir, Küre. Özel-Yarı Özel-Gelişigüzel Düzleme Oturan Cisimlerin İzdüşümleri.
|
Kuramsal sunum ve stüdyoda uygulama
|
Bireysel ve grup çalışma
|
|
11 |
Geometrik Cisimlerin Üç Görünüşünün Çizilmesi: Plan, Ön Görünüş, Yan Görünüşler. Görünmeyen Kenar Çizgilerinin Çizilmesi.
|
Çizim ve algılama
|
Bireysel ve grup çalışma
|
|
12 |
Cisimlerin “İlişkileri”: Cisimlerin, Nokta-Doğru-Düzlemler ile İlişkisi, Cisimlerin “Arakesitleri”: Cisimlerin Doğrularla Kesilmesi, Düzlemlerle ve Cisimlerle Kesilmesi ve Ara Kesitlerinin Bulunması. |
Çizim ve algılama
|
Bireysel çalışma
|
|
13 |
Gerçek Boyların Bulunması: Doğrunun ve Düzlemin Gerçek Boyunun Bulunması.
|
Kuramsal uygulama
|
Bireysel çalışma
|
|
14 |
Cisimlerin Açınımları: Geometrik Şekillerin Açınımları. |
Kavram araştırması
|
Bireysel çalışma
|
|
15 |
Tasarı Geometride Modelleme: Tanım-Amaç-Sınıflama.
|
Kavram araştırması
|
Bireysel çalışma
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
Uygulama değerlendirmesi
|
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PUMANN, A. (1963). DARSTELLENDE GEOMETRIE, V.PUMANN, 3-9800531-0-5
CRITCHLOW, K. (2004). ISLAMIC PATTERNS / AN ANALYTICAL AND COSMOLOGICAL, THAMES AND HUDSON, 0500270716
DÜZGÜN, A. (2009). TASARI GEOMETRİ, BİRSEN YAYINEVİ, ISSBN: 9755113479, İstanbul.
ŞAHİNLER, O. KIZIL, F. (2010). MİMARLIKTA TEKNİK RESİM,YAPI-ENDÜSTRİ MERKEZİ ISSBN:97889758599318, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
0 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
0 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
4 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
5 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
3 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
4 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
4 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
7 |
98 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 194 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|