Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

Dersin Kodu : ENF122

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenci; Adobe Photoshop, Corel Draw ile üretilecek farklı konularda dijital illustrasyon çalışmaları yapabilecek yetkinlik kazanacaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İletişim süreçlerinde önemli bir yer tutan yazılı, görsel ürünlerin bilgisayar ortamında hazırlanmasına yönelik bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği : Adobe Photoshop, Corel Draw programları ile tasarım teknikleri öğretilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Güzel Sanatlar Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Adobe Photoshop nedir? Temel özellikleri. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Adobe Photoshop programı ve uygulamaları
2 Palet kullanmak. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Adobe Photoshop’a giriş, program ve uygulamaları
3 Dosyaları açmak. Örnekleme Benzeşim çağrışım
4 Dosya formatlarını anlamak. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Adobe Photoshop’a giriş, program ve uygulamaları
5 Bitmap ve vektörleri anlamak. Teorik anlatım Bitmap yöntem ve uygulamaları
6 Canvas’ı döndürmek ve çevirmek. Teknik uygulama örnekleri Uygulamalar
7 Colour Ramp kullanmak. Teknik uygulama örnekleri Colour Ramp uygulamaları
8 Ara sınav Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği
9 Katmanlar-Layers, Type Layer yaratmak, Quick Masks kullanmak. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Uygulamalar
10 Blur ve Sharpen araçlarını kullanmak. Önplan ve arkaplan rengi. Paint Bucket aracını kullanmak. Colour Balance komutunu kullanmak. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Blur ve Sharpen’a giriş, program ve uygulamaları
11 Filter’ler ve kullanımı, artistik filtreler, baskı temelleri. Teorik anlatım Filter ve baskı uygulamaları
12 Corel Draw’a giriş. Corel Draw Tool Bar, Corel Draw arabirimi, nesne araçlarıyla çalışmak. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Corel Draw programı ve uygulamaları
13 Çizim teknikleri, metinlerle çalışmak, renklerle çalışmak, efektler ve croslar (Kağıt kesim payları hesaplanması). Uygulama çalışmaları Uygulamalar
14 Corel Draw ile 3D şekil oluşturma. Kişisel uygulama 3D yöntem ve uygulamaları
15 Kayıt formatları. Mesleki alanda kişisel final proje uygulaması. Kişisel uygulama 3D yöntem ve uygulamaları
16/17 Final sınavı Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  GÜRKAN, O. (2009). Adobe Photoshop CS4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878574, Ankara.
 CESUR, H. (2007). CorelDraw X3, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477922, İstanbul.
 CESUR, H. (2008). CorelDraw X4, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789944711241, İstanbul.
 GÜRKAN, O. (2008). Coreldraw Uygulamaları, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878345, İstanbul.
 ARIKAN, A. (2009). İmgeden Baskıya/ Grafik Tasarım; Corel Draw Uygulamaları, ISBN: 9789758890712, İstanbul.
 GÜRKAN, O. (2009). CorelDRAW X4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878536, Ankara.
 GÜRKAN, O. (2010). CorelDRAW X5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878673, Ankara.
 KOLEKTİF. (2009). Adobe Photoshop CS4 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Medyasoft Yayınları, ISBN: 9789756675434, Ankara.
 ROSE, C., BINDER, K. (2009). 24 Saatte Photoshop CS3, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979192, İstanbul.
 UZUNKÖPRÜ, S. (2009). Photoshop Cs4 ve 3 Boyutlu İşlemler, Beşir Kitabevi, ISBN: 978 6055910464, İstanbul.
 GÜRKAN, O. (2010). Adobe Photoshop CS5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878680, Ankara.
 İNKAYA, O. (2010). Photoshop CS5, Kodlab Yayın Dağıtım, ISBN: 9786054205004, İstanbul.
 ŞAHİN, H. (2006). Adobe Photoshop CS2 9.0, Türkmen Kitapevi, ISBN: 9789756392517, İstanbul.
 DERELİ, N. (2008). Adobe Photoshop CS3, Beta Basım Yayn, ISBN: 9789752958623, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 4
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 1
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 3
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 1
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 3
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 3
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 2
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 4
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 2
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 5
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 2
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4