|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci; Adobe Photoshop, Corel Draw ile üretilecek farklı konularda dijital illustrasyon çalışmaları yapabilecek yetkinlik kazanacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İletişim süreçlerinde önemli bir yer tutan yazılı, görsel ürünlerin bilgisayar ortamında hazırlanmasına yönelik bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Adobe Photoshop, Corel Draw programları ile tasarım teknikleri öğretilecektir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Adobe Photoshop nedir? Temel özellikleri.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Adobe Photoshop programı ve uygulamaları
|
|
2 |
Palet kullanmak.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Adobe Photoshop’a giriş, program ve uygulamaları
|
|
3 |
Dosyaları açmak.
|
Örnekleme
|
Benzeşim çağrışım
|
|
4 |
Dosya formatlarını anlamak.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Adobe Photoshop’a giriş, program ve uygulamaları
|
|
5 |
Bitmap ve vektörleri anlamak.
|
Teorik anlatım
|
Bitmap yöntem ve uygulamaları
|
|
6 |
Canvas’ı döndürmek ve çevirmek.
|
Teknik uygulama örnekleri
|
Uygulamalar
|
|
7 |
Colour Ramp kullanmak.
|
Teknik uygulama örnekleri
|
Colour Ramp uygulamaları
|
|
8 |
Ara sınav
|
Uygulama değerlendirmesi
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Katmanlar-Layers, Type Layer yaratmak, Quick Masks kullanmak.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Uygulamalar
|
|
10 |
Blur ve Sharpen araçlarını kullanmak. Önplan ve arkaplan rengi. Paint Bucket aracını kullanmak. Colour Balance komutunu kullanmak.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Blur ve Sharpen’a giriş, program ve uygulamaları
|
|
11 |
Filter’ler ve kullanımı, artistik filtreler, baskı temelleri.
|
Teorik anlatım
|
Filter ve baskı uygulamaları
|
|
12 |
Corel Draw’a giriş. Corel Draw Tool Bar, Corel Draw arabirimi, nesne araçlarıyla çalışmak.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Corel Draw programı ve uygulamaları
|
|
13 |
Çizim teknikleri, metinlerle çalışmak, renklerle çalışmak, efektler ve croslar (Kağıt kesim payları hesaplanması).
|
Uygulama çalışmaları
|
Uygulamalar
|
|
14 |
Corel Draw ile 3D şekil oluşturma. |
Kişisel uygulama
|
3D yöntem ve uygulamaları
|
|
15 |
Kayıt formatları. Mesleki alanda kişisel final proje uygulaması.
|
Kişisel uygulama
|
3D yöntem ve uygulamaları
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
Uygulama değerlendirmesi
|
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÜRKAN, O. (2009). Adobe Photoshop CS4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878574, Ankara.
CESUR, H. (2007). CorelDraw X3, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477922, İstanbul.
CESUR, H. (2008). CorelDraw X4, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789944711241, İstanbul.
GÜRKAN, O. (2008). Coreldraw Uygulamaları, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878345, İstanbul.
ARIKAN, A. (2009). İmgeden Baskıya/ Grafik Tasarım; Corel Draw Uygulamaları, ISBN: 9789758890712, İstanbul.
GÜRKAN, O. (2009). CorelDRAW X4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878536, Ankara.
GÜRKAN, O. (2010). CorelDRAW X5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878673, Ankara.
KOLEKTİF. (2009). Adobe Photoshop CS4 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Medyasoft Yayınları, ISBN: 9789756675434, Ankara.
ROSE, C., BINDER, K. (2009). 24 Saatte Photoshop CS3, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979192, İstanbul.
UZUNKÖPRÜ, S. (2009). Photoshop Cs4 ve 3 Boyutlu İşlemler, Beşir Kitabevi, ISBN: 978 6055910464, İstanbul.
GÜRKAN, O. (2010). Adobe Photoshop CS5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878680, Ankara.
İNKAYA, O. (2010). Photoshop CS5, Kodlab Yayın Dağıtım, ISBN: 9786054205004, İstanbul.
ŞAHİN, H. (2006). Adobe Photoshop CS2 9.0, Türkmen Kitapevi, ISBN: 9789756392517, İstanbul.
DERELİ, N. (2008). Adobe Photoshop CS3, Beta Basım Yayn, ISBN: 9789752958623, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
1 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
3 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
1 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
3 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
2 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
2 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|