|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyacaklar.
Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayacaklar.
İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelecek.
Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler.
Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler.
Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler.
Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenecekler.
Bilgi teknolojileri ile ilgili telif hakları ve etik kurallar konusunda bilgilenecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Microsoft Office temel bilgisayar bilgi ve tekniklerinin öğretilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel bilgisayar kullanım özelliklerinin öğretilmesi, bilgisayarı açma-kapatma, fare-klavye kullanabilme; Microsoft Office uygulamaları (Ms.Word-Ms.Excel-Ms.Powerpoint) ile doküman-tablo-sunum hazırlayabilme; Internet’e giriş ve Internet’ten bilgi arama, E-mail kullanabilme yeteneklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. HTML dili ile basit Internet sayfalarının hazırlanması, Microsoft Frontpage ile web sayfası oluşturulması konularında pratiklik kazandırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Güzel Sanatlar Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarın Temel elemanları, Windows’a Giriş, Dosya İşlemleri, Tekstil Sunucu servislerinin tanıtılması.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Office programı ve uygulamaları
|
|
2 |
Ms.Word’e giriş, program tanıtımı, sayfa ayarları, temel yazım özellikleri, Word’de paragraf ayarları, sütunlara ayırma, resim ekleme ve ayarlamaları. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Word’e giriş, program ve uygulamaları
|
|
3 |
Word’de Üst bilgi-alt bilgi, sekmeler ve normal metotlar ile tablo oluşturma ve özellikleri. |
Örnekleme
|
Bireysel uygulama
|
|
4 |
Ekranda şekli verilen bir dökümanın aynen oluşturulması.
|
Örnekleme
|
Bireysel uygulama |
|
5 |
Power Point’e giriş, slayt oluşturma ve gösteri izleme, dosya açma-kaydetme.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Power Point’e giriş, program ve uygulamaları
|
|
6 |
Power Point’te biçimlendirme özellikleri, tasarım şablonları, renk düzenleri, asıl slayt ve özellikleri, üst-alt bilgi kullanımı.
|
Detaylı gösteri ve uygulama
|
Gelişmiş uygulamaları
|
|
7 |
Power Point’te animasyonların hazırlanması, slayt geçişleri, slayt sıralayıcısının kullanımı, Power Point’te ileri sunum teknikleri: eylem ayarları, köprüler, zamanlama ayarları.
|
Teknik uygulama örnekleri
|
Uygulamalar
|
|
8 |
Ara sınav
|
Uygulama değerlendirmesi
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Ekranda gösterilen bir sunumu, aynı özellikleri ve görüntüsü ile oluşturabilme uygulaması.
|
Benzeştirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
10 |
Ms.Excel’e giriş, program tanıtımı, sayfa ayarları, temel sayfa-hücre özellikleri ve doldurulması, Excel’de veri türleri, kes/kopyala/yapıştır ve fare/klavye kullanarak çabuk tablo oluşturma, renklendirme, biçimlendirme.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama
|
Uygulamalar
|
|
11 |
Excel’de grafik oluşturma, grafik ayarlarının yapılışı. Ekranda gösterilen bir grafik örneğine ait tabloları oluşturarak aynı grafiği elde etme.
|
Grafik anlatım ve örnekleme
|
Excel’e giriş, program ve uygulamaları
|
|
12 |
Excel’de hesaplama ve formüllere giriş, formül yazımı ve fonksiyonlar. Temel matematiksel işlemlerin yapılması, basit fonksiyonların kullanılması.
|
Teorik anlatım
|
Bireysel uygulama
|
|
13 |
Excel’de en çok kullanılan temel fonksiyonların tanıtımı, parametreleri ve örnekleri uygulamalı olarak anlatılır.
|
Uygulamalı anlatım
|
Örnekleme uygulaması
|
|
14 |
Excel’de hazırlanan tablolar ve grafiklerin Word’e aktarılması, Genel tekrar ve temel fonksiyonlar ile ilgili örneklerin çözülmesi.
|
Programlar arası geçiş
|
Değişim uygulaması |
|
15 |
HTML’e giriş, temel HTML tanımları, tag kavramı, biçimlendirme ve hizalama komutları, resimlerin kullanımı. HTML’de tabloların kullanımı, FRAME oluşturma.
|
HTML teorisi
|
HTML uygulamaları |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Uygulama değerlendirmesi
|
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AKIN, C. (2000). Office 2000 Kullanım Kılavuzu, Alfa Yayınları, ISBN: 9789753163789, İstanbul.
FRYE. C. D., COX, J. (2008). Adım Adım Microsoft Office 2007, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755095424, İstanbul.
PREPPERNAU, J., COX, J. (2008). Adım Adım MS Office Word 2007, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755095363, İstanbul.
FRYE. C. D., COX, J. (2008). Adım Adım MS Office Excel 2007, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755095394, İstanbul.
PREPPERNAU, J., COX, J. (2008). Adım Adım Microsoft Office Powerpoint 2007, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755095387, İstanbul.
PREPPERNAU, J., COX, J. (2008). Adım Adım Microsoft Office Outlook 2007, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755095370, İstanbul.
İLTIR, C. (2008). Office 2007, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789944711180, İstanbul.
PIERCE, J. (2009). Enine Boyuna Microsoft Office 2007, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755096094, İstanbul.
STINSON, Craig., DODGE, M. (2009). Enine Boyuna Microsoft Office Excel 2007, ISBN: 9789755095912, İstanbul.
ÜÇÜNCÜ, H. (2010). Örnek Uygulamalı Excel 2007 Eğitim Kitabı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, ISBN: 9789752979963, İstanbul.
JOYCE, J. & MOON M. (2007) 2007 Microsoft® Office System Plain & Simple, Microsoft Yayınları, ISBN No: 9780735622739, Belçika.
TÜZEL, A. D., ÜÇÜNCÜ, H. (2008). Windows Vista ve Office 2007, Alfa Yayınları, ISBN: 9789752979734, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
1 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
3 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
1 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
3 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
2 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
2 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|