|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Mimarlık Semineri |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM416 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tasarım ürününün örgütlenme ilkeleri, bileşenleri ve tasarım yöntemlerinin incelenmesini içermektedir. Tasarlanan ürünün biçim ve içeriği arasındaki bütünlüğün farklı kültürel yapılardaki algısı, başka bir deyişle; anlamın toplumsal üretimi ve tüketimi arasındaki ayrımı önem taşımaktadır. Bu çerçeve içinde dersin içeriği; toplumların tasarım ürünlerini nasıl ve hangi süreçlerle algıladığı, tükettiği, kendine mal ettiği, dönüştürdüğü ve yeniden ürettiğini, göstergebilimsel yöntemlerle çözümlemeye. Öğrencinin kazandığı bilgileri yorumlayan bir metin hazırlaması. Yasal yönetsel çerçeve, teklif dosyası hazırlama, meslek pratiği alanlarında bilgilenmek, alan araştırmaları ve örneklemelerle de desteklenerek, bu bilgilerin kullanım becerilerini pekiştirmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eleştirel düşünme, sanatsal ve biçimsel araştırma, yakın disiplinlerle ortak çalışma yöntemlerine uyum, kişisel yetenekleri ile tasarımlama yönlerinin gelişmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İç mimari ve mobilya tasarımlarını analiz ederek bunların tasarım ve detay mantıklarını yorumlayabilme, bir konu hakkında araştırma yapabilme, elde edilen bilgileri değerlendirerek özgün bir tasarım geliştirebilme, ekip çalışması yapabilme becerilerinin kazanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Bilgi ve çalışma konularının seçimi. 1. Çalışma Konusunun verilmesi. 2. Çalışma Guruplarının oluşturulması.
|
Konu hakkında araştırmalar yapılması
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
2 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Konu hakkında araştırmalar yapılması
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
3 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması. |
Konu hakkında araştırmalar yapılması
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
4 |
Konferans: Konunun uzmanı tarafından bilgi verilmesi Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Konu hakkında araştırmalar yapılması
|
Konuk konuşmacı, Küçük Gurup tartışması
|
|
5 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Konu hakkında araştırmalar yapılması
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
6 |
Dönemin ilk yarısına ait çalışmaların derlenmesi.
|
Ödev
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
7 |
Stüdyo çalışması, Sonuç raporunun hazırlanılması.
|
Ödev
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
8 |
Ara sınav: Çalışma konusu ile ilgili sonuç raporunun sunulması. |
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Genel Bilgi ve çalışma konularının seçimi. 1. Çalışma Konusunun verilmesi. 2. Çalışma Guruplarının oluşturulması.
|
Konu hakkında araştırmalar yapılması
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
10 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Ödev, Proje etüdleri
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
11 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Proje etüdleri
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
12 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Proje etüdleri
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
13 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Projenin prezentasyon çalışmaları
|
Ödev ( Kütüphane ve internet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
14 |
Öğrenci sunumu: Grup tartışması / Stüdyo çalışması.
|
Projenin prezentasyon çalışmaları
|
Çizim çalışmaları
|
|
15 |
Stüdyo çalışması, Sonuç raporunun hazırlanılması. |
Projenin prezentasyon çalışmaları
|
Çizim çalışmaları |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Projelerin profesyonelce çizim ve takdimi
|
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kilmer, W. Otie, TH2031K56 2003, 4,71E+08 Construction drawings and details for interiors :basic skills John Wiley and Sons Hoboken, NJ 2003
Ballast, David Kent , TH2025B36 2002, 1,89E+09, Interior construction and detailing for designers and architects Professional Publications Belmont
De Chiara, Joseph , NK2110D43 2001, 71346163, Time-saver standards for interior design and space planning McGraw-Hill New York 2001
Callender, John Hancock , M TH 51 T55 1997 , Time-saver standards for architectural design data
Aslanapa, Oktay, NA1361 A85 1986, Osmanlı devri mimarisi
Hauser, Arnold, N72S6 H38 1984, Sanatın toplumsal tarihi: rokoko, klasisizm, romantizm, naturalizm, empresyonizm, ve film çağı
Feilden, Bernard Melchior , NA105F45 2003,0-7506-5863-0, Conservation of historic buildings
Altınoluk, Ülkü, NA1370A481998, 975-74386-3-4, Binaların yeniden kullanımı : program-tasarım-uygulama-kullanım.
Oxford, Butterworth-Heinemann, TA426C66 1998, 0-7506-3898-2, Conservation of building and decorative stone
Miro, Eva Pascual, TT199.M57 2006, 975-10-2357-2,Mobilya restorasyonu ve yenilemesi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
3 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
3 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
5 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
1 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|