|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diploma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürebilecek.
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretebilecek.
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinebilecek.
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanabilecek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ICM401 İç Mimari Proje 5
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını araştırması ve bunlara çözümler ve uygulama projeleri üretebilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını ele alma, bu sorunlara: fonksiyon, teknik, strüktürel, proportional ve dekoratif açılardan bir sanat üslubu çerçevesinde çağdaş çözümler geliştirme ve uygulamaya yönelik projeler hazırlama becerilerinin kazanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu ile ilgili Mimari / Röleve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması.
|
Ödev: 1) Konu hakkında benzer başarılı değişik restorasyon projeleri hakkında araştırmalar yapılması ve 2) Binanın yerinde incelenmesi
|
Saha / Arazi Çalışması Ödev (Saha çalışması, Kütüphane ve İnternet araştırması), Standart Stüdyo
|
|
2 |
Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev:
|
Çalışma konusuna örnek Restorasyon Projeleri hakkında araştırma. 3) Binaya verilecek işlev hakkında öneri yapılması / İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi
|
Gösterim / Çizim takdimi Standart Stüdyo
|
|
3 |
Seminer: 1 Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması.
|
Avan Proje çalışmaları / Mimari Tarz araştırmaları
|
Seminer
|
|
4 |
Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması + Avam Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması
|
Ödev, Problem çözme
|
|
5 |
Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi
|
Ödev, Problem çözme
|
|
6 |
Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri, + İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
7 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri
|
Ödev, Problem çözme
|
|
8 |
Ara sınav (Verilen bir konu hakkında 4 ssatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı).
|
Proje etüdleri
|
Ödev, Problem çözme
|
|
9 |
Konferans: Röleve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15,Stüdyo + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri
|
Konuk Konuşmacı, Tartışma, Problem Çözme
|
|
10 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri
|
Ödev, Problem çözme
|
|
11 |
Seminer : Öğrencilerin hazırladıkları restorasyon ve restitüsyon projelerinin power point sunusu olarak takdimi; Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Proje etüdleri
|
Seminer, Tartışma
|
|
12 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
Projenin presentasyon çalışmaları
|
Ödev, Problem çözme
|
|
13 |
Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi.
|
Projenin presentasyon çalışmaları
|
Ödev, Problem çözme
|
|
14 |
Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme.
|
Örnek sunum çalışmaları
|
Tartışma
|
|
15 |
Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. |
Örnek sunum çalışmaları
|
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Projelerin profesyonelce çizim ve takdimi
|
Tartışma
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
De Chiara, Joseph (2001). NK2110D43 2001, 71346163, Time-saver standards for interior design and space planning McGraw-Hill, New York.
Callender, John Hancock , M TH 51 T55 1997 , Time-saver standards for architectural design data
Aslanapa, Oktay, NA1361 A85 1986, Osmanlı devri mimarisi
Hauser, Arnold, N72S6 H38 1984, Sanatın toplumsal tarihi: rokoko, klasisizm, romantizm, naturalizm, empresyonizm, ve film çağı
Feilden, Bernard Melchior , NA105F45 2003,0-7506-5863-0, Conservation of historic buildings
Altınoluk, Ülkü, NA1370A481998, 975-74386-3-4, Binaların yeniden kullanımı : program-tasarım-uygulama-kullanım
Oxford, Butterworth-Heinemann, TA426C66 1998, 0-7506-3898-2, Conservation of building and decorative stone
Miro, Eva Pascual, TT199.M57 2006, 975-10-2357-2,Mobilya restorasyonu ve yenilemesi
Kilmer, W. Otie, TH2031K56 2003, 4,71E+08 Construction drawings and details for interiors :basic skills John Wiley and Sons Hoboken, NJ 2003
Ballast, David Kent , TH2025B36 2002, Interior construction and detailing for designers and architects Professional Publications Belmont
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
3 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
3 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
5 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
1 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
13 |
182 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 294 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 11.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
|
|
|