Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Diploma Projesi

Dersin Kodu : ICM402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 12

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edindiği bilgi, deneyim ve becerilerini uygulamaya dönüştürebilecek.
Bir konu ya da problem üzerinde çözüme yönelik alternatifler üretebilecek.
Bir konu üzerinde detaylı çalışma disiplini edinebilecek.
Değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanabilecek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ICM401 İç Mimari Proje 5

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını araştırması ve bunlara çözümler ve uygulama projeleri üretebilmesi.

Dersin İçeriği : Kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını ele alma, bu sorunlara: fonksiyon, teknik, strüktürel, proportional ve dekoratif açılardan bir sanat üslubu çerçevesinde çağdaş çözümler geliştirme ve uygulamaya yönelik projeler hazırlama becerilerinin kazanılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konu ile ilgili Mimari / Röleve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. Ödev: 1) Konu hakkında benzer başarılı değişik restorasyon projeleri hakkında araştırmalar yapılması ve 2) Binanın yerinde incelenmesi Saha / Arazi Çalışması Ödev (Saha çalışması, Kütüphane ve İnternet araştırması), Standart Stüdyo
2 Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev: Çalışma konusuna örnek Restorasyon Projeleri hakkında araştırma. 3) Binaya verilecek işlev hakkında öneri yapılması / İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi Gösterim / Çizim takdimi Standart Stüdyo
3 Seminer: 1 Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması. Avan Proje çalışmaları / Mimari Tarz araştırmaları Seminer
4 Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması + Avam Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi. Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması Ödev, Problem çözme
5 Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi Ödev, Problem çözme
6 Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri, + İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Düz Anlatım, Tartışma
7 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Ödev, Problem çözme
8 Ara sınav (Verilen bir konu hakkında 4 ssatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı). Proje etüdleri Ödev, Problem çözme
9 Konferans: Röleve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15,Stüdyo + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Konuk Konuşmacı, Tartışma, Problem Çözme
10 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Ödev, Problem çözme
11 Seminer : Öğrencilerin hazırladıkları restorasyon ve restitüsyon projelerinin power point sunusu olarak takdimi; Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Seminer, Tartışma
12 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. Projenin presentasyon çalışmaları Ödev, Problem çözme
13 Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi. Projenin presentasyon çalışmaları Ödev, Problem çözme
14 Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. Örnek sunum çalışmaları Tartışma
15 Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. Örnek sunum çalışmaları Tartışma
16/17 Final sınavı Projelerin profesyonelce çizim ve takdimi Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  De Chiara, Joseph (2001). NK2110D43 2001, 71346163, Time-saver standards for interior design and space planning McGraw-Hill, New York.
 Callender, John Hancock , M TH 51 T55 1997 , Time-saver standards for architectural design data
 Aslanapa, Oktay, NA1361 A85 1986, Osmanlı devri mimarisi
 Hauser, Arnold, N72S6 H38 1984, Sanatın toplumsal tarihi: rokoko, klasisizm, romantizm, naturalizm, empresyonizm, ve film çağı
 Feilden, Bernard Melchior , NA105F45 2003,0-7506-5863-0, Conservation of historic buildings
 Altınoluk, Ülkü, NA1370A481998, 975-74386-3-4, Binaların yeniden kullanımı : program-tasarım-uygulama-kullanım
 Oxford, Butterworth-Heinemann, TA426C66 1998, 0-7506-3898-2, Conservation of building and decorative stone
 Miro, Eva Pascual, TT199.M57 2006, 975-10-2357-2,Mobilya restorasyonu ve yenilemesi
 Kilmer, W. Otie, TH2031K56 2003, 4,71E+08 Construction drawings and details for interiors :basic skills John Wiley and Sons Hoboken, NJ 2003
 Ballast, David Kent , TH2025B36 2002, Interior construction and detailing for designers and architects Professional Publications Belmont
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 5
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 5
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 5
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 4
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 0
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 5
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 3
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 5
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 3
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 5
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 3
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 5
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 5
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 5
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 5
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 5
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 1
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 3
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 1
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 13 182
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 294
Toplam İş Yükü / 25 (s): 11.76
Dersin AKTS Kredisi: 12