|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD323 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Seramik Nedir´i bilir. Seramiğe katılan hammaddeleri bilir. Killer ve özelliklerini bilir. Kaole-feldpat- silikatları bilir. Pişirme ve sırlamayı bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seramik sanayinde kullanılan hammaddelerin üretimi, zenginleştirilmesi, maden mühendisliğinin seramik üretimindeki yeri ve katkısı hakkında temel ve teknolojik bilgilerle donanımlı öğrenciler yetiştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik hammaddeleri ve endüstriyel seramik hazırlama teknikleri, kompozit malzemeler, killler ve genel özellikleri, seramik killeri, kaolen, feldspat, kuvars ve diğer hammaddeler, pişirme, sırlama, porselen üretimi konularında temel bilgiler vermek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
maden mühendisliği bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seramikleri genel özellikleri |
ders notları |
sunu |
|
2 |
killerin genel özellikleri ve Geleneksel seramik |
ders notları |
sunu |
|
3 |
ülkemizin seramik üretim potansiyeli ve başlıca tesisler |
lecture notes |
sunu |
|
4 |
feldspat, kuvars, kaolen |
lecture notes |
sunu |
|
5 |
Kullanılan diğer hammddeler |
ders notları |
sunu |
|
6 |
pişirme ve sırlama, |
ders notları |
sunu |
|
7 |
Seramiklerin fiziksel, kimyasal ve mekanik özellikleri |
ders notları |
sunu |
|
8 |
porselen üretimi |
ders notları |
sunu |
|
9 |
Arasınav |
|
|
|
10 |
Endüstriyel Seramikler |
ders notları |
sunu |
|
11 |
Nano teknoloji |
ders notları |
sunu |
|
12 |
yeni teknolojiler |
ders notları |
sunu |
|
13 |
kompozit malzemeler, |
ders notları |
sunu |
|
14 |
Konu tekrarı ve Mazeret Sınavı |
Ders notları |
sunu |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı mazereti |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Shreve R.N.; Brink Jr. J.A., 1977,Chemical Process Industrıes (Fourth Edition), 138-198 pages.
Sümer G., 1988, Seramik Sanayi El Kitabı, AÜ Yayınları, No: 308, 434 Sayfa,
Toydemir N., 1991, Seramik (Seramik Yapı Malzemeleri, İTÜ Kütüphanesi, Sayı:1442, 192 sayfa
Bengisu M., 2006, Seramik Bilimi ve Mühendisliği, Nobel yayın, Dağıtım, 730 Sayfa
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
4 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
3 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
4 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|