Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramik Teknolojisi

Dersin Kodu : MMD323

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Seramik Nedir´i bilir.
Seramiğe katılan hammaddeleri bilir.
Killer ve özelliklerini bilir.
Kaole-feldpat- silikatları bilir.
Pişirme ve sırlamayı bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seramik sanayinde kullanılan hammaddelerin üretimi, zenginleştirilmesi, maden mühendisliğinin seramik üretimindeki yeri ve katkısı hakkında temel ve teknolojik bilgilerle donanımlı öğrenciler yetiştirmek

Dersin İçeriği : Seramik hammaddeleri ve endüstriyel seramik hazırlama teknikleri, kompozit malzemeler, killler ve genel özellikleri, seramik killeri, kaolen, feldspat, kuvars ve diğer hammaddeler, pişirme, sırlama, porselen üretimi konularında temel bilgiler vermek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : maden mühendisliği bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seramikleri genel özellikleri ders notları sunu
2 killerin genel özellikleri ve Geleneksel seramik ders notları sunu
3 ülkemizin seramik üretim potansiyeli ve başlıca tesisler lecture notes sunu
4 feldspat, kuvars, kaolen lecture notes sunu
5 Kullanılan diğer hammddeler ders notları sunu
6 pişirme ve sırlama, ders notları sunu
7 Seramiklerin fiziksel, kimyasal ve mekanik özellikleri ders notları sunu
8 porselen üretimi ders notları sunu
9 Arasınav
10 Endüstriyel Seramikler ders notları sunu
11 Nano teknoloji ders notları sunu
12 yeni teknolojiler ders notları sunu
13 kompozit malzemeler, ders notları sunu
14 Konu tekrarı ve Mazeret Sınavı Ders notları sunu
15 Final sınavı
16/17 Final Sınavı mazereti


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Shreve R.N.; Brink Jr. J.A., 1977,Chemical Process Industrıes (Fourth Edition), 138-198 pages.
 Sümer G., 1988, Seramik Sanayi El Kitabı, AÜ Yayınları, No: 308, 434 Sayfa,
 Toydemir N., 1991, Seramik (Seramik Yapı Malzemeleri, İTÜ Kütüphanesi, Sayı:1442, 192 sayfa
 Bengisu M., 2006, Seramik Bilimi ve Mühendisliği, Nobel yayın, Dağıtım, 730 Sayfa
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 4
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 4
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 3
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 3
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 3
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 3
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 3
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 4
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3