Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İç Mekan Ve Mobilya Tarihi 1

Dersin Kodu : ICM313

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Antik dönem Mısır-Mezopotamya-Yunan-Roma mobilyalarının özelliklerini özetleyebilecekler.
Ortaçağ - Romanesk, Gotik, Rönesans, Barok, Neoklasik dönemi mobilyalarını tanımlayabilecekler.
19. Yüzyıl canlanma / aydınlanma dönemini kavrayıp her dönemi tasvir edebilecekler.
Verilecek konularla ilgili sunum hazırlayıp anlatabilecekler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarihsel perspektif içinde mobilya iç mimari mekân ilişkilerinin irdelenmesinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği : 13-18 yüzyıllar arasında Avrupa’da, İspanya’da, Uzakdoğu’da iç mekân-mobilya, Donatı ilişkilerinin irdelenmesi ve sonuçların 19. yy.’daki mekân-mobilya tasarımı ilişkilerine yansımasının değerlendirilmesi: Bu değerlerin yeniden yapılandırılması ve çıkan sonuçların 20. yy. tasarım hareketlerini etkileme biçimleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İç mekân düzenleme, bezeme ve mobilya üzerine temel kavramlar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
2 İlkçağlarda ve Mezopotamya’daki Sümer, Akad, Elam, Babil dönemlerinde mekân kullanımı, iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
3 İlkçağlarda ve Mezopotamya’daki Asur, Fenike, İbrani dönemlerinde mekân kullanımı, iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
4 Mısır uygarlığı ve eş dönemli Hatti-Hitit uygarlıklarında iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
5 Pers-Sasanî uygarlıklarında iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
6 Minos-Miken-Hellen uygarlıklarında, konut ve dinsel yapılarda iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
7 Orta Asya’dan başlayarak Türklerde yaşama pratikleri ve iç mekâna yansıması, iç mekân ve mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Osmanlı’larda yaşama pratikleri ve iç mekâna yansıması, iç mekân ve mobilya örnekleri, değişimler ve nedenleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
10 Etrüsk, Roma ve Bizans dönemlerinde iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
11 Ortaçağ Avrupa’sında, Romanesk ve Gotik dönemlerde iç mekân düzenleme ilkeleri ve bilinen mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
12 Rönesans Avrupa’sında iç mekân düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
13 Barok dönem Avrupa’sında iç mekân düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri (Rokoko ve Gregorian üsluplarla birlikte ele alınacaktır). Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
14 Avrupa Neoklasik iç mekânları ve mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
15 19. Yüzyıl canlanma/ aydınlanma dönemi iç mekân düzenleme ilkeleri ve mobilya örnekleri. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İREZ, F., (1989). XIX. Yüzyıl Osmanlı Saray Mobilyası, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, ISBN: 9789751600391, Ankara.
 WYCHERLEY, R.E. (1993). Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları / Deneme, Eleştiri ve Tarih Dizisi, ISBN: 9789757538183, İstanbul.
 SOYSAL, M. (1996). Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşmenin Öyküsü, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, ISBN: 9789757306169, İstanbul.
 BLAKEMORE, R.G., (1997). History of Interior Design and Furniture, John Wiley&Sons Inc., ISBN: 9780471286761, Canada.
 RAMAZANOĞLU, G. (1998). Orta Asya’da Türk Mimarisi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, ISBN: 9789751719186, Ankara.
 SEY, Y. (Ed.), (1999). Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme/ Housing and Settlement in Anatolia a Historical Perspective, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, ISBN: 9789757306126, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 3
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 3
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 2
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 4
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 4
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 4
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 2
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 2
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 2
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 4
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 3
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 3
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 4
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 2 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2