|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Ve Yapı İçi Konstrüksiyon 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF GÜRÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, Merdiven, Kapı, Pencere malzemelerinin nerede ve nasıl kullanıldıklarını tanımlayabilecekler. Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilecekler.
Malzemelerin nasıl uygulandığını ifade edebilecekler.
Yapının bölümlerine uygun malzeme seçebilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapının iç planlaması yapılırken konfor açısından en mükemmelini elde edebilmek için teknik ve teknolojik olarak mekânların içlerinde kullanılması gereken yapım sistemleri ile ilgili bilgiler öğrenciye verilerek nihai ürün olan kendi tasarımını yapması öğrenim çıktısı olarak değerlendirilebilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Merdivenler: Tanım, Merdiven türleri, Boyutsal koşullar, Merdiven konstrüksiyonları, Rıht ve basamak boyutları arasındaki ilişkiler, Merdiven basamakları. Kapılar; Plandaki yerleri, açılışlarına ve malzemelerine göre kapı tipleri, Kasa ve kanat konstrüksiyonları, Kasa-duvar, Kasa- kanat ilişkileri, Eşikler; Pencereler; Pencere boşluğunun kuruluşu Pencere fonksiyonları, Açılışlarına göre pencere tipleri, Malzemelerine göre doğramalar, Doğrama-duvar, Doğrama-denizlik ilişkileri, Yardımcı koruyucular; |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Merdivenler: Giriş - Amaç - Tanım, Merdiven Terminolojisi: (Sahanlık, İniş, Çıkış Hattı, Küpeşte, Korkuluk, Baba , Baskıç, Rıht). Planda Ve Kesitte Merdivenlerin Yeri.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
2 |
Mekân Kurgusu - Merdiven İlişkisi, İşlevsel Talepler: Taşıyıcılık, Uygun Boyutlandırma, Kullanım Güvenliği, Yangın Korunumu, Görünüş.
|
Teorik anlatım
|
Örnek sunumu
|
|
3 |
Merdiven Çeşitleri: Merdiven Şekline Göre:Tek Kolu, İki Kolu,Çift Hatlı, Balansmanlı, Spiral, Yuvarlak Merdivenler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
4 |
Sahanlık Sayısına Göre: Tek Sahanlıklı, Çift Sahanlıklı, Üç Veya Daha Fazla Sahanlıklı Merdivenler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
5 |
Kullanım Şekline Göre: Ara Kat Merdivenleri, Servis Merdivenleri - Yangın Merdivenleri, Çatı Katı Merdivenleri, Araç İçi Merdivenler, Yürüyen Merdivenler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
6 |
Mekânda Bulunduğu Yere Göre: Açık ve Kapalı Merdivenler.
|
Teorik anlatım
|
Çizim uygulamaları
|
|
7 |
Konstrüksiyonuna Göre: Ahşap Merdivenler, Metal Merdivenler, Betonarme Merdivenler Standartlar ve Yönetmelikler.
|
Teorik anlatım
|
Yapım ve çizim uygulamaları
|
|
8 |
Ara sınav
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Kapılar: Kapılar: Giriş - Amaç - Tanım Plan ve Kesitte Kapının Yeri, Boyutlandırma: Mekân Kurgusu - Kapı İlişkisi.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
10 |
Kapı Çeşitleri: Kullanım Şekline Göre: İç Kapılar: Kanat Açılış, Şekillerine Göre: Çarpma, Katlama, Armonik, Akordeon, Sürme.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
11 |
Dış Kapılar: İşlevine Göre: Giriş Kapıları, Bahçe Kapıları, Garaj Kapıları, Acil Çıkış Kapıları, Kapı Elemanları, Kapı Takımları. |
Teorik anlatım
|
Örnek sunumu
|
|
12 |
İç Kapı Konstrüksiyonu: Duvar Kasa İlişkisi, Kasa Kanat İlişkisi, Kanat Konstrüksiyonları, Özel Yapım Kapılar Dış Kapı Konstrüksiyonu: Duvar Kasa İlişkisi, Kasa Kanat İlişkisi, Kanat Konstrüksiyonları, Standartlar ve Yönetmelikler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
13 |
Pencereler: Giriş - Amaç - Tanım Plan ve Kesitte Pencerenin Yeri, Boyutlandırma: Mekân Kurgusu- Pencere İlişkisi.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
14 |
Pencere Çeşitleri: Kanat Açılışlarına Göre: Sabit, İçe - Dışa Açılan, Vasistas, Pivotlu, Basküllü, Sürme, Giyotin, Karmaşık Açılan Pencere Elemanları, Pencere Konstrüksiyonu, Özel Pencereler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum
|
|
15 |
Kapı - Pencere İlişkisi, Koruyucular, Güneş Kırıcılar, Gölgelikler, Standartlar ve Yönetmelikler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyonla sunum |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ronald Ashcroft, R. (1992). “Construction for Interior Designers”, Essex, , Raf No: TH145A831992, England : Longman
Chiara, J. D. (1992). “Time-Saver Standard For Interıor Design And Space Planning”, Raf No: NK2110D431992New York : McGraw-Hill,
CALLENDER, J. H. (1997). “Time-Saver Standard For Interıor Design Data”, Raf No: M TH 51T55 New York : McGraw-Hill.
CHİNG, F. D. K. (1991). “Building Construction Illustrated”, Raf No: TH146C551991, New York, NY : Wiley,
WIGGINTON, M. (1996). “Glass In Architecture”, Raf No: NA4140W54, London : Phaiden.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
3 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
3 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
2 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
2 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
2 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
2 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
3 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
3 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
2 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|