Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Special Area Course |
|
Dersin Kodu |
: |
YLEE-200 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST Doç.Dr. TURGUT İKİZ Doç.Dr. İLYAS EKER Doç.Dr. MUSTAFA GÖK Doç.Dr. ULUS ÇEVİK Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular Özel bir konuda araştırma yapar Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
2 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
7 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynak Okuma |
Sözlü veya yazılı sınav |
|
9 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
10 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
11 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
12 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
13 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
14 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
15 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynak Okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Kaynak Okuma |
Sözlü veya yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
5 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
4 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|