|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Mimari Proje 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İç Mimari problemi araştırmak, kullanıcı ve kullanıcı gereksinimleri belirlemek, işlev şeması oluşturmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ICM201 İç Mimari Projeye Giriş I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan, mekân ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekân anlayışının geliştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mekan olgusu, İç mekanı oluşturan temel elemanlar, mekan-biçim ilişkisi (yüzey, hacim, oran-orantı, v.b.), iç mekan- dış mekan ilişkisi, mobilya, malzeme, renk, doku |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimarlık Stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma kavramının tanımlanması.
|
ICM 202 üzerinde yoğunlaşma ve geçiş hazırlığı
|
Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı
|
|
2 |
Kullanıcı görüntülerinin ve işlev şemasının tanımlanması. İşlev-hacim-kitle ilişkilerinin tanımlanması.
|
Örnekleme ve tartışma
|
Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu |
|
3 |
Stüdyo kritikleri.
|
Karşılıklı eleştirel çalışmalar
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
|
|
4 |
1/20 ölçekte mekân düzenlemeleri, asal ve ara işlevler, mekân kurgulanması, Stüdyo kritikleri.
|
Karşılıklı eleştirel çalışmalar ve örnekleme |
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
|
|
5 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin modüler olabilme olanaklarının araştırılması. 1/20 ölçekte tasarlanan birimin büyümede esnek olabilme olanaklarının araştırılması. |
Modülarite ve esneklik fikrinin tartışılması ve örnekleme |
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
|
|
6 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin işlevsel esnek olabilme olanaklarının araştırılması.
|
İşlevsellik ve esneklik fikrinin tartışılması ve örnekleme
|
Uygulamalar
|
|
7 |
Final problemin verilmesi, Stüdyo kritikleri.
|
Problem alternatiflerinin tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
8 |
Ara sınav
|
Stüdyo içi tartışma ve eleştiriler |
Veri grafiklerinin hazırlanması
|
|
9 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri.
|
Stüdyo içi tartışma ve eleştiriler
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu
|
|
10 |
Stüdyo kritikleri.
|
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
11 |
Stüdyo kritikleri. |
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
12 |
Stüdyo kritikleri, İşlev - hacim - dolaşım - ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması |
Teorik anlatım
|
Görsel malzeme sunumu
|
|
13 |
Stüdyo kritikleri. |
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
14 |
Stüdyo kritikleri. |
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
15 |
Sunuş tekniklerinin tartışılması, Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım
|
Uygulamalar
|
|
16/17 |
Final Proje Değerlendirmesi
|
Dönem sonu jüri değerlendirmesi |
Veri grafiklerinin hazırlanması
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Chiara, J., Panero, J., Zelnik M., Time Saver Standards for Interor Design and Space Planning, Mc-Graw Hill Inc. 1992, singapore
Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002
Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004
Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
4 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
2 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
1 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
3 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
3 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
1 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
3 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
2 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
3 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
2 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
7 |
98 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
5 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 168 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|