|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Mimari Projeye Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İç Mimari problemi araştırmak, kullanıcı gereksinimleri belirlemek, işlev şeması oluşturmak Proje üzerinde bireysel kritik, tartışma ve belirlenen hedefler üzerine proje sunumu yapabilme Projelerde konsept oluşturmak İnsan - çevre ilişkisini mekan düzenlemesine yansıtmak iç mimari projelerde estetik yaklaşım geliştirmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ICM102 Temel Sanat Eğitimi 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan, mekân ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekân anlayışının kavranması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mekan olgusu, İç mekanı oluşturan temel elemanlar, mekan-biçim ilişkisi (yüzey, hacim, oran-orantı, v.b.), iç mekan- dış mekan ilişkisi, mobilya, malzeme, renk, doku |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimarlık Stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma kavramının tanımlanması.
|
ICM 102 üzerinde yoğunlaşma ve geçiş hazırlığı
|
Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı
|
|
2 |
Kullanıcı görüntülerinin ve işlev şemasının tanımlanması. İşlev-hacim-kitle ilişkilerinin tanımlanması.
|
Örnekleme ve tartışma
|
Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu
|
|
3 |
Stüdyo kritikleri.
|
Karşılıklı eleştirel çalışmalar
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
|
|
4 |
1/20 ölçekte mekân düzenlemeleri, asal ve ara işlevler, mekân kurgulanması, Stüdyo kritikleri.
|
Karşılıklı eleştirel çalışmalar ve örnekleme |
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
|
|
5 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin modüler olabilme olanaklarının araştırılması. 1/20 ölçekte tasarlanan birimin büyümede esnek olabilme olanaklarının araştırılması. |
Modülarite ve esneklik fikrinin tartışılması ve örnekleme
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
|
|
6 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin işlevsel esnek olabilme olanaklarının araştırılması.
|
İşlevsellik ve esneklik fikrinin tartışılması ve örnekleme
|
Uygulamalar
|
|
7 |
Final problemin verilmesi, Stüdyo kritikleri.
|
Problem alternatiflerinin tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
8 |
Ara sınav
|
Stüdyo içi tartışma ve eleştiriler
|
Veri grafiklerinin hazırlanması
|
|
9 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri.
|
Stüdyo içi tartışma ve eleştiriler
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu
|
|
10 |
Stüdyo kritikleri.
|
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
11 |
Stüdyo kritikleri. |
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
12 |
Stüdyo kritikleri, İşlev - hacim - dolaşım - ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması.
|
Teorik anlatım
|
Görsel malzeme sunumu
|
|
13 |
Stüdyo kritikleri. |
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
14 |
Stüdyo kritikleri. |
İki aşamalı değerlendirme süreci tanıtımı ve tartışılması
|
Uygulamalar
|
|
15 |
Sunuş tekniklerinin tartışılması, Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım |
Uygulamalar
|
|
16/17 |
Final Proje Değerlendirmesi
|
Dönem sonu jüri değerlendirmesi |
Veri grafiklerinin hazırlanması
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979
Tanalı, M.Z, Sadeleştirmeler, Alp Yayınevi, Ankara, 1998
Uğurlu, F.Y. Mimari Tasarım Sorunlarında Kılgı-Kuram İlişkisi, Kozan Ofset, Ankara, 2001
Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002
Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
2 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
3 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
3 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
5 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
3 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
4 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
3 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
5 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
7 |
98 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
5 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 168 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|