Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Sanat Tarihi 1

Dersin Kodu : ICM211

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birey, öncelikle Ortaçağ ve Rönesans dönemleri olmak üzere sanatın tarihsel süreci hakkında bilgi edinir.
Sanat tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğunun farkına varır.
Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarihsel süreç içerisinde Ortaçağ ve Yeniçağ´da oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.

Dersin İçeriği : Bizans Sanatı, Roman Dönemi Sanatı, Gotik Sanat, Ön Rönesans, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Orta ve Kuzey Avrupa Ülkelerinde Rönesans Sanatı, Maniyerizm, Barok Sanat

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sanat Tarihi Bilimi ve diğer bilimlerle ( tarih, sosyoloji, arkeoloji, antropoloji v.d) olan ilişkisi. kaynak okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2 Orta Çağ Sanatlarına Genel Bakış, Din ve Sanat İlişkisi. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
3 Bizans Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, Anıtsal Duvar Resmi (fresko, mozaik), Levha Resmi (ikon, ikona) ve Minyatür. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
4 Avrupa´da Roman Dönemi Sanatı, Derebeylik ve Kilise Kurumunun Sanata Olan Etkileri. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
5 Avrupa´da Gotik Dönem Sanatı: Katedral Mimarisi, Vitray ve Heykel Sanatı. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
6 Orta Çağ´da Anadolu Sanatı: Selçuklu, Beylikler ve Erken Osmanlı Dönemlerinde, Mimari, Çini, Taş ve Ahşap Bezemeleri. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
7 Rönesans Sanatını Hazırlayan Koşullar: Hümanizm, Burjuva, Reform, Teknik Gelişmeler, Doğa Araştırmaları. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
8 Ara sınav soru hazırlama Yazılı Sınav
9 Ön Rönesans Sanatı: Floransa ve Siena Ekolleri kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
10 Erken Rönesans Döneminde Resim, Heykel, Mimari. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
11 Yüksek Rönesans: L. Da Vinci, Michelangelo, Rafaello, Tiziano. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
12 Orta ve Kuzey Avrupa´da Rönesans Sanatı. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
13 Maniyerist Dönemde Resim, Heykel, Mimari Sanatları. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
14 İtalya ve Fransa´da Barok Dönem Sanatı: Mimari, Resim, Heykel. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
15 İspanya´da ve Kuzey Avrupa´da Barok Dönem Sanatı. kaynak okuma slayt hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
16/17 Final sınavı soru hazırlama Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1986
 Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul,1992
 Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.2, Görsel Yayınları, İstanbul,1981
 Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998
 Heinrich WÖLFLIN, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları, İstanbul
 Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi, İstanbul
 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları, İstanbul,1982
 Engin AKYÜREK, Ortaçağ´dan Yeniçağ´a Felsefe ve Sanat, İştar Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 1
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 0
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 0
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 1
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 0
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 0
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 0
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 1
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 0
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 0
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 3
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 0
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 0
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 4
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 2
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 39
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.56
Dersin AKTS Kredisi: 2