|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Denetimi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci; hacim akustiği ile ilgili temel kavramları öğrenir. Mekanın işlevine yönelik uygun akustik çözümlemelerin tasarımını gerçekleştirir. Mekân içerisinde gürültü faktörünün insan üzerindeki olumsuz etkilerinin önemini fark eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ses-sesin yapısı-özellikleri: Periyot, dalga boyu, frekans, ses şiddeti-ses basıncı: sesin kapalı mekanlarda yayılması sırasında oluşan olaylar: yansıması, kırılması, yutulması, yayılması, reverberasyon ve rezonans kavramları, mekan ve hacim akustiği, Gürültünün önemi ve Ses yutucu malzemeler: gözenekli malzemeler, panel yutucular, rezonatörler: değişken yutucular, hacim yutuculuğu kavramlarının tanıtılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ses-sesin yapısı-özellikleri, Gürültünün önemi ve Ses yutucu malzemeler, öğrenci sunumları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
2 |
Sağlıklı işitme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi (Ses kavramı-oluşumu-tanımı-dalga yapısı, hareketi). |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
3 |
Duyma-duyma eşiği- duyma duyumuna bağlı algılamalar: çok kanallı dinleme (yön algılması, uzaklık ve boyut algılması). |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
4 |
Mekânda sesin hareketi- yutulması- yansıması - iletilmesi. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
5 |
Reverberasyon kavramı, tanım ve mekânda kontrolü. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
6 |
Rezonans kavramı, tanım ve mekânda kontrolü. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
7 |
Arka plan gürültüsünün etkileri, arka plan gürültü şiddetlerinin-frekanslarının etkileri, sürekli-beyaz gürültü, aralıklı-beyaz gürültü. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Mekân-hacim akustiği: akustiğin temel kavramları ile hacmin ilişkisi, mekân biçiminin akustiğe etkisi, mekânda akustik tasarım esasları. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
10 |
Mekân-hacim akustiği: farklı mekânlarda akustik tasarım esasları. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
11 |
Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki ilişki ve farklar. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
12 |
Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki ilişki ve farklar. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
13 |
Ses yutulmasının temel mekanizması (malzemeye bağlı ortalama gürültü düşürme katsayılarının tanımlanması). |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
14 |
Ses yutucu malzemeler tanım ve sınıflandırılması, gürültü-sinyal ilişkisinin mekânda değerlendirilmesi. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
15 |
Ses yutucu malzemeler tanım ve sınıflandırılması, gürültü-sinyal ilişkisinin mekânda değerlendirilmesi. |
Standart derslik teknolojileri, internet veri tabanları |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Egan, David. “Concept in Architectural Lighting” 1983, NewYork.
Reid, Esmond. “Understanding Building a Multidisciplinary Approach”.
Pritchard, David Cristopher. “Lighting”, 1999, Longman.
Myerson, Jeremy. King, Laurence. “Internatioanl Lighting Design” 1996.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
4 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
0 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
4 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
1 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
4 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
4 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
1 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|