Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Destekli Tasarım 1

Dersin Kodu : ICM207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar ortamında AutoCAD programını kullanabilecekler.
AutoCAD ortamında, iki boyutta plan, kesit, görünüş elde edebilecekler.
Kütüphane kullanarak tasarım objelerini AutoCAD ortamına aktarma becerisini elde edecekler.
Mimari çizim standartlarında ölçülendirme yapabilme becerisini elde edecekler.
Tasarımlarını çıktı ortamına taşıyabilecekler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 2 Boyutlu AutoCAD çizim tekniklerinin iç mimari sunumu için öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş: AutoCAD Programının tanıtılması, kullanıcı ara yüzü, çizim dosyası oluşturma, sayfa oluşturma; Bilgisayar Destekli Çizime Başlama; Koordinat sistemleri, 2 boyutlu iç mekân ve mobilya çizimleri; Çizgi ve nokta tipleri, geometrik formları çizme, çoğaltma teknikleri, filtreleme teknikleri. Doku, boya ve desen çizim teknikleri, çizilen objeleri ölçülendirme yöntemleri, yazı sistemleri. Çizilen objelerin modifikasyon, diğer dijital formatlara çevirme, kopyalama ve baskı yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Güzel Sanatlar Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Autocad’e giriş. Autocad ekranını tanıma: Çizim sayfası oluşturma, kaydetme. Dosyalar arası geçişler ve kopyalamalar. Komut çubuklarının açılması. Program parametreleri ve kısayolları. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Autocad programı ve uygulamaları
2 Layer düzenleme: Layer oluşturma ve özelleştirme. Layer özelliklerinin değiştirilmesi (renk, kalınlık, çizgi tipi ayarları). Layer açma-kapama, dondurma, kilitleme. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Autocad’e giriş, program ve uygulamaları
3 Ana Komutlar: Temel çizim oluşturma komutları (line, ray, construction line, multi line, polyline, rectangle, spline, elipse, circle, arc ile çizim yapma). Çizgi ara çubuğu ayarları, seçme komutları ve seçenekleri. Detay tanıtım Uygulamalar
4 Sayfa çalışma seçenekleri: Osnap, Grid, Ortho, Polar, LWT, Model seçeneklerinin ayarlanması ve kullanımı. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Autocad’e giriş, program ve uygulamaları
5 Modifikasyonlar: Oluşturulan mobilya ve iç mekân çizimlerin hareket ettirilmesi, kopyalanması, çoğaltılması ve modifiye edilmesi. Teorik anlatım Uygulamalar
6 Move, copy, rotate, scale, stretch, mirror, offset, array, trim, extend, fillet, chamfer komutlarının iç mekân çizim örnekleriyle gösterimi. Teknik uygulama detayları Uygulamalar
7 Blok: İç mekân çizimlerinden blok oluşturma. Oluşturulan blokların içinde çalışma. Blokların patlatılması. Blokların iç mekân projelerde kullanım örnekleri. Teknik uygulama detayları Uygulamalar
8 Ara sınav Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği
9 Tarama: Oluşturulan mobilya çizimlerinde malzeme taramaları. Görselleştirme taramaları. Solid ve Gradient taramalar. Send back-bring to front komutları. Teknik uygulama detayları Uygulamalar
10 Ölçülendirme: Çizimin projelendirilip ölçülendirilmesi. Ölçülendirme ayarlarının gösterimi. Teknik uygulama detayları Uygulamalar
11 Text komutunun kullanımı. Alan ölçme, metraj işlemlerinin gösterimi. Teknik uygulama detayları Uygulamalar
12 Express Menüsü: Layer açma - kapama kolaylıkları. Super hatch taraması. Teorik anlatım Express, Layer, Super Hatch uygulamaları
13 Layout Düzenleme: Çizimlerin pafta haline getirilmesi. Pafta düzenleme. Layout içinde ölçeklendirme. Teorik anlatım, gösteri ve uygulama Layout düzenleme ve teknikleri
14 Plot: Hazırlanan çizimlerin yazıcıdan çıkartılması. Ölçek, kalem, renk, kâğıt boyutu, ayarlanması. Uygulama çalışmaları Uygulamalar
15 Çizilen objelerin diğer CAD tabanlı programlar ile işlevlendirilmesi. Karşılaştırmalı uygulama CAD program uygulamaları
16/17 Final sınavı Uygulama değerlendirmesi Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  GÖK, K. (2010). AutoCAD 2010, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750211447, Ankara.
 BAKİ, H. (2010). AutoCAD 2010, Modül Tek.Eğt.ve Hiz.Org., ISBN: 9789759380315, İstanbul.
 GÖKKAYA, H., ALCA, K. (2010). AutoCAD 2010 Çizim Modelleme, Nobel Yayınları, ISBN: 9786053953456, Ankara.
 TAŞKESEN, A., MENDİ, F., TOKTAŞ, İ., ELDEM, C. (2010). Autocad ile Çizim ve Modelleme, Gazi Kitapevi, ISBN: 9789944165976, Ankara.
 KOCABIÇAK, Ü. (2001). AutoCAD 2000, Değişim Yayınları, ISBN: ISBN:9789758289276, İstanbul.
 GÜLLÜ, A., AKDOĞAN, G., GÜLESİN, M., AVCI, Ö. (2004). AutoCAD ile Çizim ve Modelleme, Asil Yayın Dağıtım, ISBN: 9789758784479 Ankara.
 BOSTANCIOĞLU, B., BOSTANCIOĞLU, N. (2006). Autocad 2007, Değişim Yayınları, ISBN: 9789756267755, İstanbul.
 GÜLESİN, M. (2007). AutoCAD 2007 ile Tasarım ve Modelleme, Asil Yayıncılık, ISBN: 9789944135726, Ankara.
 NALBANT, M. (2007). AutoCAD 2007 İle Çizim ve Tasarım, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752978096, İstanbul.
 BAYKAL, G. (2007). AutoCAD 2007, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477830, İstanbul.
 TÜZEL, S. (2008). Autocad 2008 ve Autocad LT 2008, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979826, İstanbul.
 ŞEN, İ.Z., BORA, H. (2008). AutoCAD 2008, Deha Yayıncılık, ISBN: 9789944097220, İstanbul.
 GÖK, K., GÖK. A. (2008). AutoCAD 2008, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750205910, Ankara.
 OMURA, G., (GÖBEKÇİN, T.) (2009). AutoCAD 2009 ve AutoCAD LT 2009 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061405, İstanbul.
 CAN, M. (2009). AUTOCAD2009 Laboratuvar Uygulamaları, ISBN: 9786055937393, İstanbul.
 BAYKAL, G. (2009). AutoCAD 2009, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061153, İstanbul.
 GÖK, K. (2009). AutoCAD 2009, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750208867, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 4
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 1
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 3
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 1
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 3
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 3
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 2
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 4
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 2
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 5
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 2
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 2 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2