|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mekan Tasarımında Sürdürülebirlik |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders sonunda öğrenciler çevre problemlerini tanır. Bu problemlerin iç mimarlık açısından önemini kavrar. Sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını öğrenir. Öğrenciler iç mekan tasarımında doğal kaynakları etkin kullanım becerisini kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüzün önemli çevre problemlerinin neden olduğu konulara dikkat çekmek, çevre problemlerini azaltılmasına yönelik ne gibi önlemler alınabileceğini tartışmak, sürdürülebilirlik kavramının mimari ve iç mimari disiplinlerinde tasarım kriteri olarak önemini vurgulayarak, bu konunun sürdürülebilirlik başlığı altında çevre sorunlarına nasıl çözüm önerileri sunulacağını uygulanmış örnekler üzerinden inceleyerek öğrenciye sürdürülebilir mekan tasarımı becerisinin kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sürdürülebilirliğin tanımı, tasarımda bu kavramın yeri, sürdürülebilirlik kavramının mimari ve iç mimarideki önemi, mekân-çevre ilişkisinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımları ve tasarımcının görevi, Enerji, su, malzeme ve yapım yönteminin sürdürülebilirlik anlayışındaki yeri ve önemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin adı, konu, amacı, kapsamı, değerlendirme yönteminin anlatımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
2 |
Sürdürülebilirlik kavramı, çevresel sorunlar ve bu kavramın çevre sorunları açısından öneminin tartışılarak anlatılması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
3 |
Sürdürülebilirlik kavramı, çevresel sorunlar ve bu kavramın çevre sorunları açısından öneminin tartışılarak anlatılması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
4 |
Sürdürülebilir kalkınma, çevre sorunları, çözüm önerileri tartışılması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
5 |
Sürdürülebilir kalkınma, çevre sorunları, çözüm önerileri tartışılması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
6 |
Mimarlık ve iç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
7 |
Mimarlık ve iç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Mimarlık ve iç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
10 |
Mimarlık ve iç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
11 |
Sürdürülebilir tasarım yaklaşımında tasarımcı-kullanıcı katkısı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
12 |
Sürdürülebilir tasarım yaklaşımında tasarımcı-kullanıcı katkısı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
13 |
Öğrencilerin araştırma sonucunun sunum ve değerlendirmesi. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
14 |
Öğrencilerin araştırma sonucunun sunum ve değerlendirmesi. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
15 |
Öğrencilerin araştırma sonucunun sunum ve değerlendirmesi. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÇELEBİ, G. (2003). Environmental Discourse and Conceptual Framework For Sustainable Architecture, G.Ü. Journal of Science Dergisi, S.16, Ankara.
THWAITES, K. (2007). Urban Sustainability Through Environmental Design, ISBN:9780415395472, USA.
STRONGMAN, C. (2008). The Sustainable Home, Yapı-Endüstri Merkezi, ISBN: 9781858945187, İstanbul.
PARR, A., ZARETSKY, M. (2011). New Directions in Sustainable Design, Taylor & Francis Yayıncılık, ISBN:9780415780360, UK.
BIRKELAND, j. (2012). Design for Sustainability: A Sourcebook of Integrated Ecological Solutions, Earthscan Yayıncılık, ISBN:9781853838972, USA.
SEV, Ayşin (2009). Sürdürülebilir Mimarlık, Yapı Endüstri Merkezi YEM yayın -155, ISBN:9789944757225, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
4 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
4 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
2 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
4 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
4 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|