Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Personel Yönetimi

Dersin Kodu : YRL114

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. Ö.FARUKRENÇBER

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Personel yönetiminin tarihçesini belirtme.
2. Personel programının planlanmasını açıklama.
3. Personel işlevinin organizasyonunu gösterme.
4. Emir - komutayı açıklama.
5. Personel kontrolünü açıklama.
6. Personel sağlanmasını ve işe yerleştirilmesini gösterme.
7. Geliştirmeyi kavrama.
8. Ücretlemeyi kavrama.
9. Tamlaşmayı kavrama.
10. Sağlık ve korunmayı değerlendirme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Personel yönetimi dersi ile bir örgütteki personeli en etkin şekilde bir araya getirmek, onları maddi ve manevi olarak tatmin edip motivasyonlarını arttırmak, refah seviyelerini yükseltmek ve bu sayede örgütün sürekliliğine, karlılığına ve verimliliğine azami derecede katkıda bulunmalarını sağlamak amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 3 - 13 ) Düz Anlatım, Tartışma
2 Personel yönetiminin tarihçesi. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 3 - 13 ) Düz Anlatım, Tartışma
3 Personel programının planlanması. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 19-25) Düz Anlatım, Tartışma
4 Personel işlevinin organizasyonu. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 29-43) Düz Anlatım, Tartışma
5 Emir - komuta. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 47-50 ) Düz Anlatım, Tartışma
6 Personel kontrolü. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 53 - 56 ) Düz Anlatım, Tartışma
7 Personel sağlanması ve işe yerleştirilmesi. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 59- 78) Düz Anlatım, Tartışma
8 Vize sınavı.
9 Geliştirme. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 81 - 97 ) Düz Anlatım, Tartışma
10 Ücretleme ve iş değerlemesi. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 101 - 170) Düz Anlatım, Tartışma
11 Ücret sistemleri ve işçilerin kardan pay alması. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 170 - 184) Düz Anlatım, Tartışma
12 Tamlaşma, motivasyon, liderlik, beşeri kaynaklar, işçi maneviyatı ( morali ) ve şikayetler ve disiplin Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 187 - 225 ) Düz Anlatım, Tartışma
13 Haberleşme ve değişiklikler ve bunlara karşı gösterilen tepki ve direnişler. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 225 - 237 ) Düz Anlatım, Tartışma
14 Sağlık ve korunma. Yalçın, S. Bölüm Giriş. ( S. 241 - 246) Düz Anlatım, Tartışma
15 FİNAL.
16/17 FİNAL.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yalçın, S. ( 1999 ), Personel Yönetimi. İstanbul : Beta Basım Yayım Dağıtım.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 3
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 0
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 3
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 0
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 0
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 3
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 0
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 0
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 4
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3