|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
YRL108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERBİL RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Bürokrasi ve bürokratik örgütlenme modelinin ögeleri konularını kavrayabilmeli 2.Kamu hizmetinin işleyiş ilkelerini kavrayabilmeli 3.Devlet sistemlerini tanımlayabilmeli 4.Başbakanlığa karşı sorumlu ve başbakanlığa bağlı kurum ve kuruluşları tanıyabilmeli 5.Hükümet sistemlerini kavrayabilmeli 6.Anayasa sistemlerini kavrayabilmeli 7.Bakanlıklar ve bağlı kuruluşları kavrayabilmeli 8.Türk kamu yönetiminin anayasal ilkelerini kavrayabilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bürokrasi,kamu hizmetinin işleyiş ilkeleri, devlet,hükümet ve anayasa sistemleri ileTürk kamu yönetiminin anayasal ilkelerinin kavratılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Bürokrasi ve bürokratik örgütlenme modelinin öğeleri |
ÖRNEK A. Bölüm 4. (s.57-63)
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Kamu hizmetinin işleyiş ilkeleri, türleri |
ÖRNEK A. Bölüm 3. (s.47-50) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Başbakanlığa karşı sorumlu ve başbakanlığa bağlı kurum ve kuruluşlar |
BAYRAKTAR K.,ALTINÖZM., TUTAR H.,Bölüm 2. (s.20-30) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Başbakanlığa karşı sorumlu ve başbakanlığa bağlı kurum ve kuruluşlar |
BAYRAKTAR K.,ALTINÖZM., TUTAR H.,Bölüm 2. (s.20-30) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Bakanlıklar ve bağlı kuruluşlar |
BAYRAKTAR K.,ALTINÖZM., TUTAR H.,Bölüm 2. (s.30-67) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Devlet sistemlerinin tanımı, unsurları ve devlet şekilleri |
GÜLTEKİN S., Bölüm 1. (s.2-6) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Devlet sistemlerinin tanımı, unsurları ve devlet şekilleri |
GÜLTEKİN S., Bölüm 1. (s.2-6) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
9 |
Ara sınav (vize) |
|
|
|
10 |
Hükümet sistemleri |
GÜLTEKİN S., Bölüm 1. (s.6-15) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Anayasa sistemleri |
GÜLTEKİN S., Bölüm 1. (s.15-18) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Türk kamu yönetiminin anayasal ilkeleri |
GÜLTEKİN S., Bölüm 1. (s.51-78) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Türk kamu yönetiminin anayasal ilkeleri |
GÜLTEKİN S., Bölüm 1. (s.51-78) |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÖRNEK A.,1998, Kamu Yönetimi, meram yayınevi
BAYRAKTAR K., ALTINÖZ M., TUTAR H.,2003, Kamu Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri, nobel yayınevi
GÜLTEKİN S.,2002,Kamu Yönetimi, akademi yayınevi
internet
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
4 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
4 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
4 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
3 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
4 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
5 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
4 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|