|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dili II |
|
Dersin Kodu |
: |
YRL106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. NAZANKUL TÜLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Dilin tanımı,doğuşunu,özelliklerini,dil_kültür,dil_millet ilişkisini kavrayabilmelidir 2.Dil aileleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. 3.Türk dilinin tarihi gelişimini kavramalıdır. 4.Sözcük türlerini kavramalıdır. 5.Cümle kuruluşu ve cümle türlerini kavramalıdır. 6.Paragraf ve paragraf türleri,giriş gelişme sonuç paragraflarını yazabilmelidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere konuşma ve yazı dilinin bütün ses ve anlam özelliklerini sistemli bir şekilde vererek, anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak.Dil nedir?Dil_kültür, dil_millet ilişkisi ve dünya dilleri hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması. |
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Dilin tanımlanması,dilin doğuşu ve özellikleri,dil_kültür,dil_millet ilşkisi. |
|
Düz Anlatım |
|
3 |
Dil türleri;anadili, madde dili,konuşma dili,yazı dili, özel diller ,argo dil,yapma diller. |
DOĞAN, İsmail;(s.2-5) |
Düz Anlatım |
|
4 |
Dil aileleri,yapıları bakımından dil aileleri,kaynakları bakımından dil aileleri. |
DOĞAN, İsmail;(s.5-11) |
Düz Anlatım |
|
5 |
Türk dilinin tarihçesi |
DOĞAN, İsmail; (s.12-50) |
Düz Anlatım |
|
6 |
Atatürk´ün dil hakkındaki görüşleri. |
|
Düz Anlatım |
|
7 |
Anlam ve görevleri bakımından sözcükler. |
DOĞAN, İsmail; (s.77-100) |
Düz Anlatım |
|
8 |
Cümle,cümlenin unsurları,cümle çeşitleri |
DOĞAN, İsmail; (s.126-133) |
Düz Anlatım |
|
9 |
Ara sınav (vize) |
|
|
|
10 |
Cümlenin anlamı ve yorumu |
GÜLENSOY, Tuncer; (s.217-227) |
Düz Anlatım |
|
11 |
paragraf nedir?Neden paragraf yaparız?Paragrafın işlevi nedir? |
ERDOĞAN,Ergün; (s.234-235) |
Düz Anlatım |
|
12 |
Anlatım bozuklukları,örnek cümleler ve metinler üzerinde uygulama. |
GÜLENSOY, Tuncer; (s.217-227) |
Düz Anlatım |
|
13 |
Sözlü iletişim,sözlü iletişimin önemi,konuşma, konuşmanın öğeleri. |
KIRMIZI,Hasan; (s.59-97) |
Düz Anlatım |
|
14 |
Yazılı iletişim ve önemi.İş ve toplumsal yaşamda karşılaşılan yazı türleri. |
KIRMIZI,Hasan; (s.99-111) |
Düz Anlatım |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Yazım Kılavuzu,TDK yayınları,Ankara,2005.
2.TÜRKÇE SÖZLÜK; TDK Yayınları, Ankara, 2005
3.ERDOĞAN,Ergün;TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON BİLGİLERİ,abp Yayınevi,TRABZON,2006
4.GÜLENSOY, Tuncer; TÜRKÇE EL KİTABI, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005
5.DOĞAN,İsmail;TÜRK DİLİ,Akademi Yayınevi,Rize 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
0 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
5 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|