Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Gelir Dağılımı Ve Yoksulluk

Dersin Kodu : EC 414

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili temel kavramları kavrayabilir
Yoksulluğun tanımları, ölçme yöntemlerini, nedenlerini ve mücadele yollarını bir bütün olarak anlayabilme ve değerlendirebilir
Türkiye´de yoksulluğun nedenleri üzerinde düşünebilme, araştırma yapabilme ve çözüm yolları önerebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili temel kavramları öğretmektir. Ders sürecinde yoksulluğun tanımları, gelir dağılımını ve yoksulluğu ölçme yöntemleri, yoksulluğun iktisadi nedenleri, yoksullukla mücadele yolları ve Türkiye’de yoksulluğun nedenleri anlatılacaktır.

Dersin İçeriği : Ders, yoksulluk ve gelir dağılımı üzerine temek kavram ve tanımları içermekte ve ayrıca özellikle de, yoksulluğun iktisadi nedenleri üzerine odaklanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş okuma Düz Anlatım
2 Yoksulluğun Yaklaşımları ve Tanımları okuma Düz Anlatım
3 Yoksulluğun Yaklaşımları ve Tanımları okuma Düz Anlatım
4 Gelir Dağılımını ve Yoksulluğu Ölçme Yöntemleri okuma Düz Anlatım
5 Gelir Dağılımını ve Yoksulluğu Ölçme Yöntemleri okuma Düz Anlatım
6 Yoksulluğun İktisadi Nedenleri okuma Düz Anlatım
7 Yoksulluğun İktisadi Nedenleri okuma Düz Anlatım
8 Ara Sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Yoksullukla Mücadele Yolları okuma Düz Anlatım
10 Yoksullukla Mücadele Yolları okuma Düz Anlatım
11 Yoksullukla Mücadele Yolları okuma Düz Anlatım
12 Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri okuma Düz Anlatım
13 Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri okuma Düz Anlatım
14 Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri okuma Düz Anlatım
15 Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri okuma Düz Anlatım
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yrd. Doç. Dr. Tolga Kabaş,Gelişmekte Olan Ülkelerde Yoksulluğun Nedenleri ve Yoksullukla Mücadele Yolları, Nobel Kitapevi,2010
 Yrd. Doç. Dr. Tolga Kabaş, Türkiye’de Yoksulluk ve Gelir Dağılımı,Nobel Kitapevi,2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 3
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 2
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 4
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 5
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 5
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 4
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 3
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 4
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 4
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 1
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 3
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 4
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 1
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 1
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 4
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4