|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gelir Dağılımı Ve Yoksulluk |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili temel kavramları kavrayabilir Yoksulluğun tanımları, ölçme yöntemlerini, nedenlerini ve mücadele yollarını bir bütün olarak anlayabilme ve değerlendirebilir Türkiye´de yoksulluğun nedenleri üzerinde düşünebilme, araştırma yapabilme ve çözüm yolları önerebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili temel kavramları öğretmektir. Ders sürecinde yoksulluğun tanımları, gelir dağılımını ve yoksulluğu ölçme yöntemleri, yoksulluğun iktisadi nedenleri, yoksullukla mücadele yolları ve Türkiye’de yoksulluğun nedenleri anlatılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, yoksulluk ve gelir dağılımı üzerine temek kavram ve tanımları içermekte ve ayrıca özellikle de, yoksulluğun iktisadi nedenleri üzerine odaklanmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Yoksulluğun Yaklaşımları ve Tanımları |
okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Yoksulluğun Yaklaşımları ve Tanımları |
okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Gelir Dağılımını ve Yoksulluğu Ölçme Yöntemleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Gelir Dağılımını ve Yoksulluğu Ölçme Yöntemleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Yoksulluğun İktisadi Nedenleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Yoksulluğun İktisadi Nedenleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Yoksullukla Mücadele Yolları |
okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Yoksullukla Mücadele Yolları |
okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Yoksullukla Mücadele Yolları |
okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Türkiye’de Yoksulluğun Nedenleri |
okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yrd. Doç. Dr. Tolga Kabaş,Gelişmekte Olan Ülkelerde Yoksulluğun Nedenleri ve Yoksullukla Mücadele Yolları, Nobel Kitapevi,2010
Yrd. Doç. Dr. Tolga Kabaş, Türkiye’de Yoksulluk ve Gelir Dağılımı,Nobel Kitapevi,2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
2 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
4 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
5 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
4 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
3 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
4 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|