Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Dili II

Dersin Kodu : MDK104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman GÜNSELİ YELDA İLBEYLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.dilin tanımı,doğuşunu,özelliklerini,dil kültür, dil millet ilişkisini kavrayabilme
2. dil aileleri hakkında bilgi sahibi olma
3.türk dilinin tarihi gelişimini kavramalıdır
4. sözcük türlerini kavramalıdır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere konuşma ve yazı dilinin bütün ses ve anlam özelliklerini sistemli bir şekilde vererek, anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak.Dil nedir?Dil_kültür, dil_millet ilişkisi ve dünya dilleri hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması. Düz Anlatım
2 Dilin tanımlanması,dilin doğuşu ve özellikleri,dil_kültür,dil_millet ilşkisi. Düz Anlatım
3 Dil türleri;anadili, madde dili,konuşma dili,yazı dili, özel diller ,argo dil,yapma diller. Düz Anlatım
4 Dil aileleri,yapıları bakımından dil aileleri,kaynakları bakımından dil aileleri. Düz Anlatım
5 Türk dilinin tarihçesi Düz Anlatım
6 Atatürk´ün dil hakkındaki görüşleri. Düz Anlatım
7 Anlam ve görevleri bakımından sözcükler. Düz Anlatım
8 Ara sınavı
9 Cümlenin anlamı ve yorumu Düz Anlatım
10 Cümle,cümlenin unsurları,cümle çeşitleri Düz Anlatım
11 paragraf nedir?Neden paragraf yaparız?Paragrafın işlevi nedir? Düz Anlatım
12 Anlatım bozuklukları,örnek cümleler ve metinler üzerinde uygulama. Düz Anlatım
13 Sözlü iletişim,sözlü iletişimin önemi,konuşma, konuşmanın öğeleri. Düz Anlatım
14 Yazılı iletişim ve önemi.İş ve toplumsal yaşamda karşılaşılan yazı türleri. Düz Anlatım
15 Final sınavı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Yazım Kılavuzu,TDK yayınları,Ankara,2005.
 2.TÜRKÇE SÖZLÜK; TDK Yayınları, Ankara, 2005
 3.ERDOĞAN,Ergün;TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON BİLGİLERİ,abp Yayınevi,TRABZON,2006
 4.GÜLENSOY, Tuncer; TÜRKÇE EL KİTABI, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005
 5.DOĞAN,İsmail;TÜRK DİLİ,Akademi Yayınevi,Rize 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek 0
2 2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
3 3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen 3
4 4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 0
5 5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme 0
6 6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir 3
7 7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 0
8 8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 3
9 9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 0
10 10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma 0
11 11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 0
12 12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 5
13 13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
14 14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 4
16 16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen 0
17 17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen 0
18 18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 0
19 19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 4
20 20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 58
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.32
Dersin AKTS Kredisi: 2