|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Görsel Anlatım Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS210 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci rengin tanımlanma kriterlerini tanır. Öğrenciler rengin perspektif algısına etkisini fark eder. Renk armonisi oluşturabilmeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, renk kavramı, rengin tanımlanma kriterleri, renk armonisi, renk ile perspektif etkiler konularını ele alarak, iç mekân projelerinin renklendirilmesi için uygulama yapmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. Sıcak ve soğuk renkler. Renkte perspektif etkiler. Renk Armonisi. İç mekan suluboya renk uygulamaları.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
2 |
Renk Çemberinde Yakın Renkler, Uzak Renkler ve Renkler. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
3 |
Sıcak ve Soğuk Renkler. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
4 |
Renkte Perspektif Etkiler. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
5 |
Renkte Armoni ve Etkileri. Uygulama için resimden mekân seçimi. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
6 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması / Salon. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
7 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
8 |
Ara sınav |
Uygulama değerlendirmesi |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması / Yatak Odası. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
10 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
11 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
12 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması / Restoran / Bar / Cafe. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
13 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
14 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
15 |
Resimden Suluboya İç Mekân Uygulaması. |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama değerlendirmesi |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TEMİZSOYLU, N. (1987). Renk ve Resimde Kullanımı, MSU, İstanbul.
FEISNER, A.E. (2000). Color, How to Use Color in Art and Design, Laurance King Publishing, London.
CLIFTON, C. (2001). The Color Design Source Book, Ryland Peters&Small, Londan.
KOPACZ, J. (2004). Color in Three-Dimensional Design, McGraw-Hill, New York.
ÖZDEMIR,T. (2005). Renk Kavramı ve Konut İç Mekanında Tasarıma Etkileri, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
4 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
3 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
3 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
4 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
3 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
5 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|