|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Strüktür |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS312 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Strüktür sistemlerinin taşıyıcı sistem ilkelerini, sistem bileşen ve malzemelerini ve yapım sistemlerini kavrayabilecekler. Strüktür sistemini geçilen açıklık ile ilişkilendirecekler.
Plan geometrisi ve strüktür geometrisi ilişkisini kurabilecekler.
Mimari tasarıma en uygun strüktür türünü ve strüktürel formu tasarlayabilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm dünyadaki binalarda kullanılan çeşitli strüktürler, belirli düzen ve belirli kriterler ile detaylı olarak sınıflandırılarak, net tanımları ile anlatılmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Strüktür sistemlerinin davranışı ve mimari tasarım ile ilişkisi çeşitli örnek çizimler ile açıklanarak ifade edilecektir. Böylece öğrenciler daha geniş bir perspektif içinde strüktürel fikirleri rahatlıkla algılıyabileceklerdir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sistematiklerin önemi ve işlevi. Mimari ve Strüktürel Tasarım. Konular / Kavramlar / İlişkiler / Kuvvetler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
2 |
Sistematiklerin sistem kriterleri. Araştırma / Organizasyon Şeması / Sınıflandırma. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
3 |
Aktif Form Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Kablolu Strüktürler ve Tente Strüktürleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
4 |
Aktif Form Strüktür Sistemlerde Hava Basınçlı Strüktürler. Kemerli Strüktürler; Füniküler Kemer, Kafes Kiriş. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
5 |
Aktif Vektör Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Düz Kirişler, İletken Düz Kirişler, Kavisli Kirişler ve Uzay Kirişler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
6 |
Aktif Kesit Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Kiriş Strüktürleri ve Rijit İskelet Strüktürleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
7 |
Aktif Kesit Strüktür Sistemlerde Kiriş Izgara Strüktürleri ve Levha Strüktürleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Aktif Yüzey Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Levha Strüktürleri. Katlanmış Levha Strüktürleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
10 |
Aktif Yüzey Strüktür Sistemlerde Kabuk Strüktürleri; Silindirik Kabuklar, Kubbe Kabuklar, Eyer Kabuklar. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
11 |
Aktif Yüksek Strüktür Sistemlerin tanımı özeti ve açıklıkları. Deformasyon ve Stabilizasyon. Düşey Yük Transfer Sistemleri. Tipik Strüktür Formlarının Örnekleri. Yükseltme Geometrileri.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
12 |
Düşey Yük Transfer Sistemleri. Tipik Strüktür Formlarının Örnekleri. Yükseltme Geometrileri.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
13 |
Karma Strüktür Sistemlerin tanımı ve potansiyeli. Süperpozisyon Sistemleri, Kuplaj Sistemleri.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
14 |
Geometri Strüktür Formun Önemi ve İşlevi. Geometri ve Kuvvet Görüntüsü.
|
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
15 |
Geometri Strüktür Formda Düz Yüzeyler ve Katlamalar. Tek Eğimli Yüzeyler, Kubbe Yüzeyler, Eyer Yüzeyler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ŞEN, N. (1990). Mimarlıkta Strüktür ve Strüktürel Kavramlar, Mühendislik-Mimarlık Fak.Basımevi, ISBN: #35656173, İzmir.
TÜRKÇÜ,H.Ç. (1990). Çağdaş Yapım ve Strüktür Sistemler 1, Mühendislik-Mimarlık Fak.Basımevi, ISBN: #35656199, İzmir.
ENGEL, H. (2000). Strüktür Sistemleri, Tasarım Yayın Grubu, ISBN: 9758051601, İstanbul.
SUNGUR, İ.İ. (2003). Taşıyıcı Sistemler ve Yapı Statiği, Birsen Yayınevi, ISBN: 9755113487, İstanbul.
CHING, F.D.K. (2008). Building Construction Illustrated, Wiley-Academy, ISBN: 0470087811, Amerika.
CHING, F.D.K., ONOUYE, B.S. (2009). Building Structures Illustrated, Wiley-Academy, ISBN: 0470187859, Amerika.
TÜRKÇÜ,H.Ç. (2009). Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, ISBN: 9755113487, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
4 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
2 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
4 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
2 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
4 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
4 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|