|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarihi Coğrafya |
|
Dersin Kodu |
: |
SBÖ 740 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarihi coğrafyada veri toplama yöntemlerini kullanır. Sosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan konularda tarihi coğrafya araştırmasını bağımsız olarak yürütür. Sosyal bilgiler dersi coğrafya konularını tarihi coğrafya perspektifiyle eleştirir. Tarihi coğrafyayı bilir Tarihi coğrafya konuların ilköğretim sosyal bilgiler dersinde kullanımına uygun tekniklerine uygun planlar hazırlar
Tarihi coğrafyada kullanılacak kaynakları tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Coğrafyanın gelişim özellikleri çerçevesinde, orta öğretim kurumlarında yer alan coğrafi bilgileri tarihi coğrafya ilkeleri doğrultusunda analiz eder. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Coğrafya biliminin tarihçesi, tarihi coğrafyanın tanımı ve ortaya çıkışı, tarihi coğrafyada araştırma yöntemleri, tarihi coğrafya uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
2 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
3 |
Coğrafya biliminin ortaya çıkışı |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev1 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
4 |
Tarihi coğrafya ve coğrafya tarihi konuları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev2 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
5 |
Tarihi coğrafyanın önemi |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev3 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
6 |
Dünyada ve Türkiye´de tarihi coğrafya |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev4 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
7 |
Tarihi coğrafyada kaynaklar |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev5 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tarihi coğrafyada kaynaklar |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev6 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
10 |
Okullarda tarihi coğrafya |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev7 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
11 |
Tarihi coğrafya araştırması planlama |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev8 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
12 |
Tarihi coğrafya araştırması uygulama |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev9 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
13 |
Tarihi coğrafya araştırması uygulama |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev10 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
14 |
Tarihi coğrafya araştırması raporlaştırma |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev11 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
15 |
Dersle ilgili genel değerlendirme |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme. Ödev12 |
•Anlatım, Tartışma, Araştırma-inceleme yoluyla öğretim, Sunu |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
5 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
2 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
3 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
3 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
2 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
3 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|