Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Coğrafi Düşünme

Dersin Kodu : SBÖ 739

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Coğrafi düşünce ve coğrafi düşünme ilişkisini ortaya koyar
Coğrafi düşünme becerilerini sosyal bilgiler dersi kapsamında kullanır
Coğrafi düşünme becerileri alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
Coğrafi düşünme becerileri ile ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
Sosyal bilgiler derslerinde coğrafi düşünme becerilerinin uygulanması aşamasında karşılaştığı güçlüklere yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Coğrafya öğretiminde düşünmenin önemini kavrama ve coğrafi düşünme yönteminin temel ilkelerine uygun sınıf uygulamalarını hazırlayıp sunma ve değerlendirmesini yapmalarına yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği : Coğrayanın gelişimi, coğrafyanın özellikleri, coğrafya öğretimi, coğrafyada düşünme ve coğrafi düşünme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Office


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Coğrafyanın ortaya çıkışı ve tanımı İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
2 Coğrafyanın bilimsel özellikleri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
3 Öğretme - öğrenme kuramları İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
4 Coğrafyada öğretim yöntemleri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
5 Düşünme kavramı ve özellikleri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
6 Coğrafyada düşünme becerileri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
7 Coğrafi düşünmenin önemi İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
8 Vize Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Coğrafi düşünme becerilerinin özellikleri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
10 Coğrafi düşünme becerilerinin boyutları İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
11 Coğrafi düşünme becerilerinin uygulamaları İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
12 Coğrafi düşünme uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
13 Coğrafi düşünme uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
14 Coğrafi düşünme uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme Araştırma ve inceleme,tartışma
15 Genel değerlendirme Dersi gözden geçirme Araştırma ve inceleme,tartışma
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  McCall, J. A. (2011). Promoting critical thinking and inquiry through maps in elementary classrooms. The Social Studies, 102, 132–138.
 Nyerges, T. L. and Golledge, R. G. (2005). Asking geographic questions NCGIA in GIS. Journal of Geography, 196(3), 101-112
 Karabağ, S. (2001). İlköğretim sosyal bilgiler konularında coğrafyanın içeriği, ders kitabı inceleme kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 2
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 2
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 4
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 5
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6