|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Coğrafyanın ortaya çıkışı ve tanımı |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
2 |
Coğrafyanın bilimsel özellikleri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
3 |
Öğretme - öğrenme kuramları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
4 |
Coğrafyada öğretim yöntemleri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
5 |
Düşünme kavramı ve özellikleri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
6 |
Coğrafyada düşünme becerileri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
7 |
Coğrafi düşünmenin önemi |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Coğrafi düşünme becerilerinin özellikleri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
10 |
Coğrafi düşünme becerilerinin boyutları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
11 |
Coğrafi düşünme becerilerinin uygulamaları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
12 |
Coğrafi düşünme uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
13 |
Coğrafi düşünme uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
14 |
Coğrafi düşünme uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Dersi gözden geçirme |
Araştırma ve inceleme,tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
2 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
2 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
4 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
4 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
3 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
5 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|