|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sözlü Ve Yazılı İletişim Becerileri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HATİCE ÇUBUKÇU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tartışmacı, Değerlendirici, İkna edici, Yaratıcı vb. yazım tekniklerini kullanarak farklı türlerde kısa metinler/kompozisyon üretir. Günlük ve kurumsal iletişimlerini etkin biçimde sürdürebilme yetkinliği kazanmaya dönük olarak, CV, Dilekçe, İş başvurusu, Niyet mektubu, Şikayet mektubu vb. yazar. Potfolyo çalışmaları üzerinden, Yazma becerileri konusundaki gelişimini hakkında öz-değerlendirme yaparak, kendi akademik gelişimini denetler. Söylev, karşılıklı konuşma vb. gibi sözlü ya da uzun yazılı metinleri Nesnellik, Bütünlük ,Denge ilkeleri çerçevesinde özetleyerek sunar. Karşılaştığı metinlerde kullanılan yanıltıcı mantık kullanımını (Mantık Yanılsamalarını) tanımlayarak Mantıksal olan’dan ayırt eder.. Okuduğu düşünsel metinleri analiz ederek değerlendirir. Küçük çapta grup projeleri organize ederek yürütür. Mesleki gelişimine yönelik olarak, izlediği olayları belli formatlarda rapor eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ILT105 Sözlü Ve Yazılı İletişim Becerileri 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İLT 105 SÖZLÜ VE YAZILI İLETİŞİM BECERİLERİ I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste, öğrencilere konuşucu/yazar, amaç ve hedef kitle gibi gibi bağlamsal ögelerin özellikleri dikkate alınarak , sözlü ve yazılı iletilerini etkili biçimde oluşturabilme ve kurumsal ve gündelik iletişimin gerektirdiği becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, küçük grup tartışmaları yürütme, bunları rapor edebilme, Savunucu, Tartışmacı, Yaratıcı, vb. yazım tekniklerini kullanabilme becerileri ve analiz ve değerlendirme yapabilme gibi daha üst düzey bilişsel stratejiler kazanmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yazılı ve sözlü aktarım becerilerinin iç içe ele alınacağı bu dersler, sırasıyla, okuma-tartışma-yazma biçiminde yürütülecek olup, düşünürlerin kısa yazıları üzerinde yapılacak grup içi tartışmalar, sonucunda ortaya çıkan düşüncelerin raporlanması istenecektir. Öğrencilerin mesleki becerilerini desteklemek üzere savunma, eleştirme,rapor etme gibi yazma teknikleri ve süreç odaklı bir gelişim /değerlendirme aracı olan potfolyo sistemi kullanılacaktır. Ayrıca, dilekçe, İş başvuruları, şikayet mektupları ve Cv yazma gibi günlük ve kurumsal iletişimlerinin biçimlerine yer verilecektir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
-Döneme giriş
-Dinlerken Not Alma /notlardan metin oluşturma
|
|
Sunu-Uygulama |
|
2 |
Yaratıcı YAZMA yeniden
Yazma tekniği 5 : Özet yazma
|
Ödev:Yaratıcı Projeler için ön araştırma
:özet yazma |
Drama/Rol yapma |
|
3 |
Yazma tekniği 6: İkna edici Anlatım
|
Ödev: “Humanizma “
Okuma parçaları: (V.Günyol, S.K Yetkin,Bernal vd.) |
Sunu-Uygulama |
|
4 |
Yazma tekniği 7: Tartışmacı Anlatım (Plan A)
Yazar -Hedef Kitle İlişkisi (Okurun/Yazarın özellikleri/ tutumu/ amacı) |
Ödev: kompozisyon yazma |
Grup çalışması: yazıların değerlendirilmesi |
|
5 |
-Tartışmacı Anlatım (Plan B)
-Tartışmacı Anlatım (Plan C) |
Ödev: “Sanat“ sf.58-72
Ödev: kompozisyon yazma |
Anlatım-
Uygulama |
|
6 |
-Mantık Yanılsamaları |
Ödev:Gazetelerden köşe yazıları seçme |
Grup çalışması:(uygulama) |
|
7 |
-Yazma tekniği 8: Öyküleme /Yaratıcı yazma II
|
Ödev:Okuma parçaları: “Öykü“ (Arpad, Tunalıgil,Uyar, Emir, Tezel) |
Grup çalışması : Birlikte öykü üretme |
|
8 |
ARA SINAVLAR |
|
|
|
9 |
-Yazma tekniği 9:: Gözlem ve Raporlama
|
Ödev: Video örnekleri
|
Video izleme: sözlü/yazılı raporlama |
|
10 |
-Yazma tekniği 10: İş/Resmi yazılar
Özgeçmiş,Cv
|
Ödev: Örnek yazı |
Anlatım-
Uygulama |
|
11 |
-Resmi Yazılar (devam)
Dilekçeler
/şikayet/baş sağlığı/vb. mekupları |
Ödev:"Yaşamdan Gerçek sorun örnekleri " |
durum canlandırma
İkili çalışma |
|
12 |
Yazma tekniği 11: Analiz ve Değerlendirme |
Okuma parçaları:” Bilim” (Renan, Descartes,Güngören, Gökalp,Selçuk,Savcı,Duru)
|
Anlatım-
Uygulama
Grup çalışması
|
|
13 |
Analiz ve Değerlendirme (devam) |
Bireysel çalışma Dosyalarının tamamlanması |
bireyse/grup uygulama |
|
14 |
-genel tekrar
- Port folyo (Bireysel çalışma dosyalarının değerlendirilme çalışması
|
Dosyaların tamamlanması |
Öğretim elemanı ile birebir görüşme
Öz-değerlendirme
/geribildirimbildirim |
|
15 |
/ Port folyo (Bireysel çalışma dosyalarının değerlendirilme çalışması (devam)
|
|
-Öğretim elemanı ile birebir görüşme
-Öz-değerlendirme
/geribildirimbildirim |
|
16/17 |
-yarıyılsonu sınavları |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
• Ünlü, M.(1994) (Der.)Düşünsel Yazılardan Seçmeler:Kavramlar ve Boyutları İnkılap Yay., İstanbul.
•
•
Çubukçu, Hatice. Ders notları
Çotuksöken, Yusuf (2010) Türkçe Yazılı ve Sözlü Anlatım. Papatya yay.
Karcav, Cahit & Oğuzkan, Ferhan (2006) Yazılı ve Sözlü anlatım. Anı yayıncılık
Edith. Neil. Communicate in Writing, PergamonPress.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
85 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
15 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
1 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
1 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
2 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
1 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
5 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
0 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
2 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
2 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
1 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
1 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|