|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İç Mekanda Renk Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
İÇM 722 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci rengin tanımlanma kriterlerini uygulama yaparak tanır. Uygulama yaparak iç mekanda renk armonisi oluşturabilmeyi öğrenir. Öğrenciler uygulama yaparak rengin perspektif algısına etkisini fark eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İç Mekan tasarımlarına, renk ve ışığın doğru ve etkin kullanımı ile atmosfer kazandırmak. İç mimari projelerin renklendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İç mekan suluboya renk uygulamaları. Seçilmiş iç mekan örneklerinden uygulama yapmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanıtılması
|
Yok |
Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev |
|
2 |
Suluboya Çalışması için tuğla-taş duvar yüzeyleri seçimi ve uygulama çalışması
|
Görsel kaynak taraması
|
Stüdyo Kritikleri |
|
3 |
Suluboya Çalışması için tuğla-taş duvar yüzeyleri seçimi ve uygulama çalışması
|
Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
4 |
Suluboya İç mekan / Salon.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
5 |
Suluboya İç mekan / Salon.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
6 |
Suluboya İç mekan / Yatak Odası.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
7 |
Suluboya İç mekan / Yatak Odası.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
8 |
Ara sınav.
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Suluboya İç mekan / Restaurant / Bar / Cafe.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
10 |
Suluboya İç mekan / Restaurant / Bar / Cafe.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
11 |
Suluboya Sokak Perspektifi / Geleneksel Türk Evi.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
12 |
Suluboya Sokak Perspektifi / Geleneksel Türk Evi.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
13 |
Suluboya Sokak Perspektifi / Venedik.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
14 |
Suluboya Sokak Perspektifi / Venedik.
|
Görsel kaynak taraması.Suluboya Uygulama
|
Stüdyo Kritikleri |
|
15 |
Genel Değerlendirme
|
Tüm çalışmaların hazırlanması |
Stüdyo Kritikleri |
|
16/17 |
Final sınavı. |
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
CLIFTON, C. (2001). The Colour Design Source Book, Ryland Peters & Small, Londan.
PARRAMON, J.M. (2004). Işık ve Gölge, Çeviren: Erol Erduran, Ercan Tuzcular, Remzi Kitabevi, İstanbul.
OZDEMİR, T. (2005). Renk Kavramı ve Konut İç Mekanında Tasarıma Etkileri, Sanatta Yeterlik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
ÇAĞLARCA, S. (1993). Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
ROSSBACH, S., YUN, L. (1994). Living Color, Kodansha International, U.S.A.
SAVAHATA, l. (1994). Color Harmony Workbook, Rockport Publishers, U.S.A.
BERRY, S. (1995). Laura Ashley The Colour Book, Ebury Pres, Londan.
ARMSTRONG, T. (1996). Color Perception, Tarquin Yayınevi, İngiltere
FEISNER, A. E. (2000). Colour, How to Use Colour in Art and Design, Laurence King Yayınevi, Londan.
PARRAMON, J.M. (2000). Resimde Renk ve Uygulamaları, Çeviren: Erol Erduran, Remzi Kitabevi, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
3 |
|
2 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme, |
3 |
|
3 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
4 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
5 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
6 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
4 |
|
7 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
2 |
|
8 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
9 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
3 |
|
10 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
11 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
12 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair bilgisayar vb. modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
2 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
1 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
6 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
6 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|