|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF320 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVİM POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Planktonun denizel ortamdaki rolünü tanımlar Denizel ortamda dağılım gösteren plankton topluluklarının taksonomik sınıflandırmasını yapar. Türkiye denizlerinin genel hidrografik ve ekolojik özelliklerini açıklar Türkiye denizlerinde dağılım gösteren plankton topluluklarını sıralar Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkileri hakkında değerlendirme yapar. Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisini açıklar Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları hakkında değerlendirme yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye denizleri Plankton topluluklarını tanıyarak, dağılım özellikleri hakkında temel bilgileri kazanmak, denizler arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkilerini anlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste denizel pelajik çevrenin özellikleri, Akdeniz, Ege, Marmara denizi ve Karadeniz´in genel özellikleri Türkiye denizlerindeki plankton çalışmaları, Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve planktona etkileri öğretilmektedir. Aynı zamanda denizlerimizin plankton çeşitliliği ve yoğunluğu yönünden karşılaştırması, iklim değişikliği ve plankton, izleme çalışmalarında planktonun önemi, Türkiye denizlerinde izleme çalışmaları konuları güncel örnekler ve gösterimlerle anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Denizel çevre ve pelajik ortam özellikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım
|
|
2 |
Denizel fitoplankton ve zooplankton grupları, |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Akdeniz’in genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
4 |
Karadeniz’in genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
5 |
Ege Denizi´nin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
6 |
Marmara Denizi´nin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
7 |
Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
8 |
Arasınav |
Ara sınav için hazırlık |
Ara sınav |
|
9 |
Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
10 |
Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve plankton dağılımına etkileri
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
11 |
Denizlerimizin plankton çeşitlilik ve yoğunluğu yönünden karşılaştırılması
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
12 |
Denizlerimizin plankton çeşitlilik ve yoğunluğu yönünden karşılaştırılması
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
13 |
Aşırı plankton artışları ve sonuçları,
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
14 |
İklimsel değişimler ve plankton izleme çalışmalarında planktonun önemi
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
15 |
Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları.
|
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
Final sınavı için hazırlık |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Koray, T., Benli, H.A., Sever, T.M., 1994. Gökova Körfezi (Ege Denizi)’nin fitoplankton ve
protozooplankton türleri üzerine bir araştırma. E.Ü. Su Ürünleri Dergisi, 11(42-43): 9-15.
Koray, T., Kesici, U.Y., 1994. Bodrum Körfezi’nin (Ege Denizi) Fitoplankton ve
Protozooplankton tür kompozisyonu. E.Ü. Fen Fakültesi Dergisi, Seri B, Ek 16/1:
971-980.
Polat S., Toklu B., Piner M.P., 2001. Tintinnid (Ciliata) Species of Babadıllimanı Bight
(Silifke-İçel), XI. Su Ürünleri Sempozyumu, Cilt 1: 504-512.
Polat, S., Toklu, B., Sarıhan, E., 2003. İskenderun Körfezinde (Kuzeydoğu Akdeniz) Protozooplanktonun Mevsimsel Dağılımı Yılmaz, A. (Ed.) Oceanography of the
Eastern Mediterranean and Black Sea. TÜBİTAK, Ankara, 839-844.
Polat, S. Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları Ders Notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
2 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
2 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
2 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|