Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Yönetim |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 454 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET TURAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uluslararası yönetimde yasal, politik ve teknolojik çevre koşullarını açıklar Kültürün rolü ve önemini açıklar Uluslar arası işletmecilikte karşılaşılabilecek politik riskleri belirtir Kültürlerarası yönetimde iletişim, motivasyon, liderlik ve insan kaynakları yönetimi kavramlarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, uluslararası ortamda faaliyette bulunan işletmelerde yönetim fonksiyon ve faaliyetlerinin anlaşılmasına yönelik bir bakış açısı geliştirmektir. Özellikle, uluslararası iş ortamında yöneticilerin yüz yüze gelecekleri temel yönetim ve organizasyon konularının nasıl ele alınabileceği üzerinde durulacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Küresel rekabet, Kültür, Politik risk, Motivasyon, Liderlik, İşletme fonksiyonları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kavramsal bilgiler |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
2 |
Uluslararası yönetimde yasal, politik ve teknolojik çevre |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
3 |
Küresel rekabet |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
4 |
Kültür ve kültürün boyutları |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
5 |
Kültürlerarası farklılaşma ve yönetim |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
6 |
Örgüt kültürü ve çeşitlilik |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
7 |
Uluslararası Stratejik Planlama |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı
|
|
9 |
Politik Risk ve Yönetimi |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
10 |
Uluslararası İşletme Faaliyetlerinin Organizasyonu |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
11 |
Uluslararası Ortamda Karar Verme ve Kontrol |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
12 |
Kültürlerarası İletişim |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
13 |
Kültürlerarası Farklılaşma ve Motivasyon, Liderlik |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
14 |
Kültürlerarası Farklılaşma ve İnsan Kaynakları Yönetimi |
Uluslararası İşletmecilik kitabında ilgili bölümlerin ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Genel değerlendirme |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
3 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
3 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
4 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|