Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye- Avrupa Birliği İlişkileri

Dersin Kodu : IR 326

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HARUN ARIKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder.
Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır.
Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır.
Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiye´nin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiye´nin ve AB´nin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.

Dersin İçeriği : Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye-AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiye´nin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında Türkiye -AB tarafları arasında gerçekleştirilen Ortaklık Anlaşması itibariyle süreci irdeleyecektir. Türkiye´nin AB´ye kabulü yolunda Türkiye ile AB arasındaki temel ekonomik ve siyasi konuları inceleyecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri Yok Düz anlatım ve tartışma
2 Türkiye -AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
3 Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
6 Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
7 Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık yazılı sınav
9 Türkiye´nin AB Üyeliğine Almanya´nın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
10 Türkiye´nin AB Üyeliğine Fransa´nın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
11 Türkiye´nin AB Üyeliğine İngiltere´nin Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
12 Türkiye´nin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosu´nun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
13 Türkiye´nin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonu´nun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
14 Üyelik Müzakereleri Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
15 Genel değerlendirme Kaynak okuma, ödev Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları,2009.
  Erol Esençay, Necati İyikan (ed.), Türkiye - AB İlişkileri Nereye Gidiyor?: Müzakereler, Reformlar ve Demokrasi, Phoenix Yayınevi, 2009.
 Ertan Efegil, Mehmet Seyfettin Erol, Türkiye - AB İlişkileri: Avrupa´nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı, Orion Kitabevi, 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 5
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 1
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 1
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 2
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 2
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 1
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 1
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 1
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 2
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 4
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 2
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 1
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 2
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5