Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İskelet Kaslarının Biyomekanik ve Biyoelektrik Özellikleri-1

Dersin Kodu : BFZ-547

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kasılma çeşitlerini bilir
Neuromüsküler kavşağın özelliklerini açıklar
motor birimin özelliklerinin patolojik durumlarda değişmesini açıklar
motor unit potansiyellerinden giderek kas hakkında yorum yapabilir
Kas sinyal aktivitesi ve kasılma durumu ilişkisini kurabiir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kas kasılması kas potansiyelle ilişkisinin canlı yaşamındaki öneminin öğretilmesi

Dersin İçeriği : İskelet kaslarının yapısı, uyarılma-kasılma çiftlenimi, motor birimin özellikleri, sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri, izometrik ve izotonik kasılmalar, kasılma ve ısı üretimi, Hill denklemi, kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi, ödev1,2,3, Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi, Motor birim aksiyon potansiyeli, İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller, EMG sinyallerinin özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İskelet kaslarının yapısı öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
2 uyarılma-kasılma çiftlenimi öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
3 motor birimin özellikleri öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
4 sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
5 izometrik ve izotonik kasılmalar öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
6 kasılma ve ısı üretimi öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
7 Hill denklemi öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
8 kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi. öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
9 ödev1 öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara ulaşırlar ve derlerler Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
10 Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
11 Motor birim aksiyon potansiyeli öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
12 ödev2 öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara ulaşırlar ve onları derlerler Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
13 İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
14 EMG sinyallerinin özellikleri öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
15 ödev3 öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara ulaşırlar ve onları derlerler Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı sözlü, yazılı ve uygulamalı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biyofizik Ders Notları- Biyofizik problemleri- Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Kitabı
 Medikal Fizik Cilt 3 Sinaps, nöron. Beyin-A.C. Damask, C.E. Swenberg 1984 Academic Press-London
 Fizyoloji Ders kitabı Cilt 1 Uyarılabilir hücreler ve nörofizyoloji-H.D Patton, Albert F. Fuchs, Bertil Hille, Allen M. Scher, Robert Steiner 1989 WB Saunders Philadelphia
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 3 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 5
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 5
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 3
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 4
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 4
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 4
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 5
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 3
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5