|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yöneylem Araştırması II |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karar verme tekniklerini kullanarak işletme problemlerine çözüm üretir Bir problemi formüle edip matematiksel modelini oluşturur, modelden çözüme ulaşır ve hem modeli hem çözümünü kontrol ederek değerlendirir Optimal kararların sayısal yöntemlerle desteklenmesini sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yöneylem araştırması ile ilgili çeşitli tekniklerin (Tamsayılı programlama, Dinamik Programlama, Karar Teorisi, Kuyruk Teorisi, Oyun Teorisi) ve metodolojisinin öğretilmesi ve bu tekniklerle optimal çözümlerin elde edilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tamsayılı programlama, Dinamik Programlama, Karar Teorisi, Kuyruk Teorisi, Oyun Teorisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3.blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yöneylem Araştırması 2 ile ilgili ön bilgilendirme |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Tamsayılı Programlamaya Giriş |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Tamsayılı Programlamaya devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Tamsayılı Programlama ile ilgili problem çözümlemeleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
Dinamik Programlamaya Giriş |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
6 |
Dinamik Programlama devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
7 |
Dinamik Programlama ile ilgili problem çözümlemeleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Karar Analizi |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Karar Analizi Türleri ile ilgili soru çözümü |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Kuyruk Teorisine Giriş |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Kuyruk Teorisi ile ilgili problem çözümlemeleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
13 |
Oyun Teorisine Giriş
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Oyun Teorisi ile ilgili problem çözümlemeleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Tüm konularla ilgili genel tekrar niteliğinde problem çözümlemeleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
FİNAL |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Operations Research Applications and Algorithms, Winston, USA
2. Introduction to Operations Research, Hillier and Lieberman, USA
3. Operations Research, Taha, USA
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
4. Management Science, Taylor, USA
5. Management Science, Render and Stair, USA
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
5 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
5 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
5 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
5 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
3 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
3 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
3 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|