|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hücre ve Doku Biyofiziği-1 (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-500 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Zarın yapısını ve zar modellerini öğrenir Zar potansiyelinin oluşumunu öğrenir Nernst denge denklemini kullanarak iyon denge potansiyelini hesaplar Hücre zarı kararlı durum potansiyelini GHK denklemiyle hesaplar Biyofizikte öğrendiği temel ilkeleri canlı sisteme uygulama becerisine sahip olur. Kaslifi potansiyeli ve EMG sinyallerini bilir EKG nin fiziksel temelini öğrenir EEG nin fiziksel temellerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hücre, doku ve organizmadaki biyoelektrik olayları fizik yasa ve biyofizik yöntemlerle açıklamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zar potansiyeli modelleri, Sabit-Elektrik alanlı Zar modeli, Nernst ve Hodgkin-Huxley-Katz Denklemlerinin elde edilmesi, Hodgkin-Huxley (HH) zar modeli, Zarın elektrik eşdeğer devre modeli, Eşikaltı olaylar, tek lif ve lif demeti aksiyon potansiyelleri, hücre dışı ve yüzeyel potansiyeller. EMG, EKG, EEG |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücre potansiyeli |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
2 |
Sabit elektrik alanlı zar modeli |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
3 |
Nernst ve Hodgkin-Huxley-Katz Denklemleri |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
4 |
Zarın elektrik eşdeğer devre modeli |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
5 |
Eşik-altı olaylar |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
6 |
Tek lif ve sinir demeti aksiyon potansiyelleri |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
7 |
Hücre dışı ve yüzeyel potansiyeller |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
8 |
ödev1 |
ilgili konular kitap ve literatürden okunur |
anlatma, uygulama, tartışma |
|
9 |
yüzeyel ve hacim iletken potansiyelleri |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
10 |
ödev2 |
ilgili konular kitap ve literatürden okunur |
anlatma, uygulama, tartışma |
|
11 |
EKG |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
12 |
ödev3 |
ilgili konular kitap ve literatürden okunur |
anlatma, uygulama, tartışma |
|
13 |
EKG |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
14 |
ödev4 |
ilgili konular kitap ve literatürden okunur |
anlatma, uygulama, tartışma |
|
15 |
EEG |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
sözlü, yazılı, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biyofizik Ders Notları-
Biyofizik problemleri-
Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Kitabı
Hücresel Biyofizik-Thomas Fisher Weiss-1996 MIT
Uyarılabilir zarların iyonik kanalları-Bertil Hille 1992
Medikal Fizik Cilt 3 Sinaps, nöron. Beyin-A.C. Damask, C.E. Swenberg 1984 Academic Press-London
Fizyoloji Ders kitabı Cilt 1 Uyarılabilir hücreler ve nörofizyoloji-H.D Patton, Albert F. Fuchs, Bertil Hille, Allen M. Scher, Robert Steiner 1989 WB Saunders Philadelphia
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
75 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
0 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
1 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
1 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
2 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
3 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
3 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
3 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
2 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|