Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Intelligent Robotics I

Dersin Kodu : EE-703

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CABBAR VEYSELBAYSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Robotik Sistemlerin temel bileşenleri
Robot kinematiği ve ters kinematiği
Robot dinamiği ve kuvvet kontrolu
Robotikte kullanılan sensörler ve sensör tümleşimi
Robot kontrol yapıları
Robotlarda öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : "Akıllı Robotik" dersinin temel amacı, otonom, esnek, becerikli ve akıllı robotların tasarımı ve imali için gereken güncel ileri düzeydeki yöntemleri çeşitli uygulama örnekleri ile ögretmektir. Bu bölüm iki dönemlik dersin ilk parçasıdır.

Dersin İçeriği : Robotiğe giriş. Robotik sistemlerin temel bileşenleri, robot kinematiği, robot dinamiği ve kuvvet kontrolu, sensor tümleşimi, robot kontrol yapıları, davranış temelli karar verme, görev ve hareket kontrolu için akıllı kontrol teknikleri ve robot öğrenmesi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : EE Müh. Bölümü Lisansüstü dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Robotiğe giriş. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
2 Robotik sistemlerin temel bileşenleri, Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
3 Robot kinematiği, Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
4 Robot kinematiği, Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
5 Robot dinamiği ve kuvvet kontrolu Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
6 Robot dinamiği ve kuvvet kontrolu Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
7 Ortam algılama, sesnörler ve sensör tümleşimi. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
8 Ortam algılama, sesnörler ve sensör tümleşimi. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
9 Ara Sınav Kaynak kitaplardan Sınava çalışma Yazılı Sınav
10 Robot kontrol yapıları ve davranış temelli karar verme Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
11 Robot kontrol yapıları ve davranış temelli karar verme Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
12 Görev ve hareket kontrolu için akıllı kontrol teknikleri Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
13 Görev ve hareket kontrolu için akıllı kontrol teknikleri Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
14 Robot öğrenmesi. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
15 Robot öğrenmesi. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders Anlatımı
16/17 Öğrenic Proje Sunumları Proje Hazırlığı Sınıfta Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notları
  Arkin R.,”Behavior Based Robotics”,MIT Press.,1998.
 Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6