|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Intelligent Robotics I |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CABBAR VEYSELBAYSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Robotik Sistemlerin temel bileşenleri Robot kinematiği ve ters kinematiği Robot dinamiği ve kuvvet kontrolu Robotikte kullanılan sensörler ve sensör tümleşimi Robot kontrol yapıları Robotlarda öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
"Akıllı Robotik" dersinin temel amacı, otonom, esnek, becerikli ve akıllı robotların tasarımı ve imali için gereken güncel ileri düzeydeki yöntemleri çeşitli uygulama örnekleri ile ögretmektir. Bu bölüm iki dönemlik dersin ilk parçasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Robotiğe giriş. Robotik sistemlerin temel bileşenleri, robot kinematiği, robot dinamiği ve kuvvet kontrolu, sensor tümleşimi, robot kontrol yapıları, davranış temelli karar verme, görev ve hareket kontrolu için akıllı kontrol teknikleri ve robot öğrenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
EE Müh. Bölümü Lisansüstü dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Robotiğe giriş. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
2 |
Robotik sistemlerin temel bileşenleri, |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
3 |
Robot kinematiği, |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
4 |
Robot kinematiği, |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
5 |
Robot dinamiği ve kuvvet kontrolu |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
6 |
Robot dinamiği ve kuvvet kontrolu |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
7 |
Ortam algılama, sesnörler ve sensör tümleşimi. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
8 |
Ortam algılama, sesnörler ve sensör tümleşimi. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
9 |
Ara Sınav |
Kaynak kitaplardan Sınava çalışma |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Robot kontrol yapıları ve davranış temelli karar verme |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
11 |
Robot kontrol yapıları ve davranış temelli karar verme |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
12 |
Görev ve hareket kontrolu için akıllı kontrol teknikleri |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
13 |
Görev ve hareket kontrolu için akıllı kontrol teknikleri |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
14 |
Robot öğrenmesi. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
15 |
Robot öğrenmesi. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Öğrenic Proje Sunumları |
Proje Hazırlığı |
Sınıfta Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notları
Arkin R.,”Behavior Based Robotics”,MIT Press.,1998.
Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
3 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|