Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Digital System Design on FPGAs

Dersin Kodu : EE-695

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sayısal tasarım için devre modelleme yöntemlerini kavrar.
Bilgisayarla benzetim yapar.
FPGA´ler üzerinde yüksek performanslı bilişim sistemleri tasarlar.
FPGA üzerindeki tasarımlarının hız ve alan analizlerini yapar.
FPGA tasarım hedeflerine erişmek amacıyla tasarım yöntemini seçer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Büyük ölçekteki sayısal sistemlerin alan programlanabilir kapı dizi platformları üzerindeki tasarımı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği : Sayısal sistem tasarımı, sayısal sistemlerin effektif modellenmesi, alan ve hız arasındaki ters bağıntı, her öğrenci bir FPGA geliştirme bordu üzerinde proje gerçekleştirecektir.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Müh. Bölümü Yüksek Lisans Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hızın Mimarisi Lisans Sayısal Tasarım Dersi Konu Tekrarı Yüz yüze anlatım
2 Alanın Mimarisi Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
3 Güç Mimarisi Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
4 Tasarım Örneği Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
5 Yüksek-Seviye Tasarım Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
6 Saat Alanları Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
7 Ara Sınav Ders notlarını tekrar et Proje Sunumu
8 Tasarım Örneği: I2S ve SPDIF Karşılaştırması Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
9 Matematik Fonksiyonları Gerçekleştirme Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
10 Kayan Nokta Ünite Tasarımı Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
11 Reset Devreleri Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
12 İleri Benzetim Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
13 Sentez İçin Kodlama Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
14 Sentez İçin Optimizasyon Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
15 Yerleşim Planlama Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım
16/17 Yıl sonu sınavı Ders notlarını tekrar et Proje Sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  FPGA-Based Prototyping Methodology Manual: Best Practices in Design-For-Prototyping Paperback, actices in Design-For-Prototyping, Doug Amos , Austin Lesea , Ren Richter
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 4
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6