|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Current Mode Circuits |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-679 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akım taşıyıcıların temellerini anlamak CCII nin ideal ve gerçek karakteristiği ve eşdeğer modelini anlamak Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiğini anlamak LV LP CCII uygulamalarını kavramak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akım taşıyıcıların temellerini anlamak, CCII nin ideal ve gerçek karakteristiği ve eşdeğer modelini anlamak, Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiğini anlamak, LV LP CCII uygulamalarını kavramak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Akım taşıyıcıların temelleri, ikinci kuşak akım taşıyıcıların özellikleri (CCII), CCII nin ideal ve gerçek karakteristiği ve eşdeğer modeli, CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri, düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği, LV LP CCII temel yapı blokların gelişimi, LV LP CCII uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Akım taşıcıların temelleri |
|
Sunu ve Anlatım |
|
2 |
Akım taşıcıların temelleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
3 |
İkinci kuşak akım taşıyıcıların(CCII) özellikleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
4 |
CCII nin ideal ve gerçek karakteristiği ve eşdeğer modeli |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
5 |
CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
6 |
CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
7 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
10 |
Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
11 |
LV LP CCII temel yapı blokların gelişimi, LV LP CCII uygulamaları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
12 |
LV LP CCII uygulamaları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
13 |
LV LP CCII uygulamaları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
14 |
LV LP CCII uygulamaları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
15 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yarıyıl sınavı için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Low-Voltage Low-Power CMOS Current Conveyors, Giuseppe Ferri
Electronic Circuits Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
2 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|