Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
High Voltage Measurement Techniques |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-677 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Üçüncü Aşama (Doktora) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüksek gerilim üretim metotlarını öğrenir. Yüksek gerilim izolasyon malzemelerini tanır. Geleneksel yöntemlerle yüksek gerilim ve akımların üretimi ve ölçüm tekniklerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek gerilim, izolasyon, test teknikleri ve ölçüm teknikleri hakkında bilgi ve becerinin kazanımıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek gerilim tanımı, amacı ve sınıflandırılması, yüksek gerilim üretim metotları, yüksek gerilim izolasyonu, katı, sıvı, gaz ve kompozit yalıtkanlarındaki arıza mekanizmaları, aşırı gerilimler ve yalıtım, yalıtım sistemi testi, geleneksel yöntemlerle yüksek gerilim ve akımların üretimi ve ölçümü, test teknikleri ve uluslararası kabul görmüş sınıflamalar, test prosedürleri ve standartları, ölçüm teknikleri, yalıtım malzemeleri ve sistemleri alanında ki son gelişmeler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, 1. Kat |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek gerilimin tanımı ve yüksek gerilimin sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
İletim hatlarında yüksek gerilim kullanım amacı ve iletim hatları için gerilim seviyesi seçimi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
3 |
Yüksek DC gerilim üretim metotları; yarım dalga ve tam dalga doğrultucuları, gerilim katlayıcı ve gerilim çarpma devreleri ve elektrostatik jeneratörler |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
4 |
Yüksek AC gerilim üretim metotları; test transformatörler, Kademeli transformatörler, ve rezonans tipi AC güç kaynakları. Her tür üretim uygulamasının avantajları ve dezavantajları |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
5 |
Yüksek gerilim izolasyonu; nedenleri ve izolasyon uygulamaları, izolasyon malzemeleri türleri ve örnekleri, istenilen özelliklere uygun farklı tip yalıtım malzemeleri, yalıtımın ısıl sınıflandırması, yalıtımın temel özellikleri ve ilgili temel tanımlar |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
6 |
Katı, sıvı, gaz ve kompozit yalıtımların eskime ve bozulma mekanizmaları |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
7 |
Aşırı gerilimler ve izolasyon koordinasyonu |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
9 |
İzolasyon Malzemeleri ve Sistemleri, Test Prosedürleri ve Standartları tasarımı ve değerlendirmesi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
10 |
Test Gerilimi Ölçümü |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
11 |
Yeni Ölçüm ve Tanı Teknolojileri: Dijital Teknikleri, Test Otomasyon, Elektro-optik Ölçme Teknikleri, Uzay Şarj Ölçme, Dielektrik Spektroskopisi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
12 |
Kısmi Deşarj Ölçümü ve Analizi |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
13 |
Güç ekipman durum izleme |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
14 |
Yeni dielektrik malzemeler: Yüksek sıcaklık polimerleri ve kompozitler, nanodielektrikler |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
15 |
Darbe güç uygulamaları |
Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
3 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
2 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|