Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Artificial Neural Networks in Electronic Circuit Design

Dersin Kodu : EE-655

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUTLU AVCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yapay sinir ağlarını elektronik devre tasarımında kullanmayı kavrama
Yapay sinir ağlarının donanım gerçeklemelerini kavrama
Yapay sinir ağlarının uygulanabileceği problem tiplerini analiz etme
Çok katmanlı algılayıcı tipi yapay sinir ağlarını uygulayabilme yeteneği kazanma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yapay sinir ağlarının, elektronik düzeneklerin modellenmesinde ve elektronik devrelerinin gerçeklenmesinde karşılaşılan optimizasyon problemlerinin çözümünde kullanılması ve yapay sinir ağlarını gerçeklemeye yönelik devre yapılarının tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği : Elektronik devre ve düzeneklerinin bilgisayar destekli tasarım ve modellenmesinde yapay sinir ağlarının yeri, bu amaç için kullanılabilecek yapay sinir ağlarının tanıtımı, RF/mikrodalga devrelerinin tasarımında yapay sinir ağları, tüm devre tasarımında optimizasyon tekniklerinin yapay sinir ağları ile uygulanması. Yapay sinir ağlarının fiziksel gerçeklenmesi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Lisans üstü eğitim dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapay sinir ağlarına giriş Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
2 Çok katmanlı algılayıcı YSA Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
3 MOS transistor modelleme Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
4 Çok katmanlı algılayıcı YSA ile MOS transistor modelleme Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
5 Radyal tabanlı YSA Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
6 Radyal tabanlı YSA ile MOS transistor modelleme Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
7 Çok katmanlı algılayıcı YSA ile sayısal ve analog tümleşik devre bloklarının tasarlanması Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
8 Ara sınav
9 Radyal tabanlı YSA ile sayısal ve analog tümleşik devre bloklarının tasarlanması Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
10 Yüksek frekans MOS transistor modelleri Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
11 RF devreleri ve benzetimleri Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
12 Çok katmanlı algılayıcı YSA ile RF tümleşik devrelerinin tasarlanması Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
13 Radyal tabanlı YSA ile RF tümleşik devrelerinin tasarlanması Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
14 Genel regresyon YSA ile RF tümleşik devrelerinin tasarımı Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
15 YSA donanım gerçeklemeleri 1 Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı
16/17 YSA donanım gerçeklemeleri 2 Kitabın ilgili bölümünün okunması Ders anlatımı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Q. J. Zhang, K. C. Gupta, Neural Networks for RF and Microwave Design, Artech House, 2000.
 S. Haykin, Neural Networks- A Comprehensive Foundation, Prentice Hall, 1999.
 O. Nelles, Nonlinear System Identification, Springer, 2001
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 2
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 1
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6