Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Statistical Learning Methods and Pattern Recognition

Dersin Kodu : EE-639

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilere Örüntü Tanıma, yapay zeka ve yumuşak hesaplama teknikleri hiyerarşisinde bir anlayış aşılamak
Kümeleme teknikleri (temel aglomeratif, bulanık, grafik teorisi, vb), çok değişkenli analiz yaklaşımları (PCA, MDS, LDA, vb), görüntü analizi (kenar algılama, vb) gibi çeşitli denetimsiz öğrenme algoritmaları uzmanlık geliştirmesi, ve özellik seçimine vakıf olması
Keşif veri analizi bu tekniklerini uygulama yeteneğini öğrencilere sağlaması.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İstatiksel Öğrenme modellerinin Örüntü tanıma problemlerine uygulanabilmesi

Dersin İçeriği : Bu ders örüntü tanıma (PR), yapay sinir ağları (YSA), ve makine öğrenme (ML) birkaç konuları kapsamaktadır. Birçok diğerleri arasında geniş görüntü analizi uygulamaları, hedef tespiti, optik karakter tanıma, DNA dizi eşleştirmeleri, protein yapısı eşleştirme, veri madenciliği, ağ saldırı tespit, motor sorun giderme gibi konuları kapsamaktadır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Örüntü tanıma tanıtımı Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
2 Denetimli vs denetimsiz öğrenme teknikleri genel bakış Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
3 Kümeleme genel bakış (kategoriler, yakınlık önlemler, vb) Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
4 Sıralı kümeleme yaklaşımları Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
5 Hiyerarşik kümeleme yaklaşımları Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
6 Maliyet Fonksiyonun optimizasyonda kümeleme yaklaşımlar . Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
7 Olasılık kümeleme yaklaşımları Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
8 Ara Sınav Önceki konuları kapsar. Arasınav
9 Küme geçerlilik ölçümleri Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
10 Çok değişkenli analiz teknikleri Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
11 Temel Bileşenler Analizi Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
12 Çok boyutlu ölçekleme Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
13 Doğrusal Diskriminant Analizi Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
14 Görüntü analizi teknikleri Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
15 Özellik seçimi ve üretimi Konu ile ilgili bölümlerin okunması Sunum
16/17 Final Sınavı Bütün konuların çalışılması Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pattern Recognition, Sergios Theodoridis and Konstantinos Koutroumbas , Academic Press; 3 edition (March 10, 2006)
Diğer Kaynaklar  Internet Kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 2 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 1
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6