Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Introduction to Volume Graphics

Dersin Kodu : EE-631

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ULUS ÇEVİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci:
Temel hacim grafiği terminolojisini kullanır,
Hacimsel grafiklerinin gelişimini bilir,
Bilgisayar ekranındahacimsel objeleri görüntüler,
Hacimsel görüntünün ekran üzerinde projeksiyonunu gerçekleştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hacimsel grafiğin temellerinin tanıtılması. İleri uygulamalar için zemin hazırlanması.

Dersin İçeriği : Hacmin hazırlanması. Hacimsel veriler. Hacimsel görüntü birimi voxel. Voxellerin sınıflandırılması. Bakış yönünde transformasyon. İzoyüzeylerin ortaya çıkarılması. Hacimsel görüntüleme algoritmalarında yapısal düşünceler. Işın dökme. Projeksiyon metodları.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hacmin hazırlanması. Genel bilgisayar grafikleri konularının gözden geçirilmesi Anlatım, Tartışma.
2 Hacimsel veriler. Hacimsel görüntü birimi voxel. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
3 Voxellerin sınıflandırılması. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
4 Voxellerin sınıflandırılması. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
5 Bakış yönünde transformasyon. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
6 Bakış yönünde transformasyon. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
7 İzoyüzeylerin ortaya çıkarılması. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
8 Ara sınav. Önceki konuların tekrarı Yazılı sınav.
9 Hacimsel görüntüleme algoritmalarında yapısal düşünceler. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
10 Işın dökme. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
11 Projeksiyon metodları. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
12 Projeksiyon metodları. Önceki konuların tekrarı Anlatım, Tartışma.
13 Uygulama Programı yazımı. Önceki konuların tekrarı Ödev, Kontrol.
14 Uygulama Programı yazımı. Önceki konuların tekrarı Ödev, Kontrol.
15 Uygulama Programı yazımı. Önceki konuların tekrarı Ödev, Kontrol.
16/17 Yarıyıl sonu sınavı. Önceki konuların tekrarı Yazılı Sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Volume Graphics. Min Chen (Editor) , Arie E. Kaufman (Editor) , Roni Yagel (Editor). Springer (April 13, 2000).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6