|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Flexible Control of Distribution Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-629 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dağıtım sistemlerinin esnek kontrol hakkında bilgi vermektir Dağıtım otomasyonu ve SCADA ögrenme Akıllı dağıtım sistemlerini öğrenme Optimizasyon teknikleri, amaç fonksiyonları ve kısıtlarını öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Son yıllarda gelişen esnek kontrol, dağıtım sistemlerinin verimliliğini, güvenilirliğini ve kalitesini artırmıştır. Esnek kontrol, aynı zamanda kaynakların daha iyi hizmete sokulabilmesini ve dağıtım sistem altyapısının daha uzun kullanılabilmesini de sağlamıştır. Bu dersin amacı, yukarıda sözü edilen gelişmeler çerçevesinde, dağıtım sistemlerinin bügününü ve geleceğini yönlendirecek konuları ve yapılan yeni bilimsel çalışmaları öğrencilere aktarmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dağıtım otomasyonu (DO) ve esnek kontrol; DO´nun gözetimli denetim ve veri toplama sistemi (SCADA) ve otomatik haritalama/tesis yönetimi (AM/FM) ile olan bağlantısı; DO, SCADA ve AM/FM entegrasyonu; Haberleşme altyapısı; DO fonksiyonları; Dağıtım sistemi yük modelleri; Kesinti yönetimi; Uzun süreli kesintiler sonunda devreye alma; Kayıp analizi; Gerilim/reaktif güç yönetimi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
2 |
Dağıtım otomasyonu (DO) ve esnek kontrol |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
3 |
Dağıtım otomasyonu (DO) ve esnek kontrol |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
4 |
DO´nun gözetimli denetim ve veri toplama sistemi (SCADA) |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
5 |
DO´nun gözetimli denetim ve veri toplama sistemi (SCADA) |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
6 |
otomatik haritalama/tesis yönetimi (AM/FM) ile olan bağlantısı |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
7 |
otomatik haritalama/tesis yönetimi (AM/FM) ile olan bağlantısı |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve klasik ders
anlatımı |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav Hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
9 |
DO, SCADA ve AM/FM entegrasyonu |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
10 |
Haberleşme altyapısı |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
11 |
DO fonksiyonları |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
12 |
Dağıtım sistemi yük modelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
13 |
Kesinti yönetimi |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
14 |
Uzun süreli kesintiler sonunda devreye alma |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
15 |
Kayıp analizi; Gerilim/reaktif güç yönetimi. |
Konuyla ilgili ders notları ve
kaynaklar |
Sunu ve
simülasyon destekli
ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
J. Arrillaga and C. P. Arnold, Computer Analysis of Power Systems, John Wiley & Sons Ltd., 1990.
A. Pahwa, Flexible Control of Distribution Systems, Course Text, Kansas State University, 1996.
IEEE Working Group on Distribution Automation, Distribution Automation, IEEE Tutorial Course, 1988.
T. Gönen, Electric Power Distribution Systems Engineering, McGraw-Hill, Inc., 1986.
1. H. Lee Willis, Power Distribution Planning Reference Book, Marcel Dekker, 1997.
L. M. Faulkenberry and W. Coffer, Electrical Power Distribution and Transmission, Prentice-Hall, Inc., 1996.
James J. Burke, Power Distribution Engineering: Fundamentals and Applications, Marcel Dekker, 1994.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|