Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Flexible Control of Distribution Systems

Dersin Kodu : EE-629

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET TÜMAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dağıtım sistemlerinin esnek kontrol hakkında bilgi vermektir
Dağıtım otomasyonu ve SCADA ögrenme
Akıllı dağıtım sistemlerini öğrenme
Optimizasyon teknikleri, amaç fonksiyonları ve kısıtlarını öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Son yıllarda gelişen esnek kontrol, dağıtım sistemlerinin verimliliğini, güvenilirliğini ve kalitesini artırmıştır. Esnek kontrol, aynı zamanda kaynakların daha iyi hizmete sokulabilmesini ve dağıtım sistem altyapısının daha uzun kullanılabilmesini de sağlamıştır. Bu dersin amacı, yukarıda sözü edilen gelişmeler çerçevesinde, dağıtım sistemlerinin bügününü ve geleceğini yönlendirecek konuları ve yapılan yeni bilimsel çalışmaları öğrencilere aktarmaktır.

Dersin İçeriği : Dağıtım otomasyonu (DO) ve esnek kontrol; DO´nun gözetimli denetim ve veri toplama sistemi (SCADA) ve otomatik haritalama/tesis yönetimi (AM/FM) ile olan bağlantısı; DO, SCADA ve AM/FM entegrasyonu; Haberleşme altyapısı; DO fonksiyonları; Dağıtım sistemi yük modelleri; Kesinti yönetimi; Uzun süreli kesintiler sonunda devreye alma; Kayıp analizi; Gerilim/reaktif güç yönetimi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
2 Dağıtım otomasyonu (DO) ve esnek kontrol Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
3 Dağıtım otomasyonu (DO) ve esnek kontrol Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
4 DO´nun gözetimli denetim ve veri toplama sistemi (SCADA) Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
5 DO´nun gözetimli denetim ve veri toplama sistemi (SCADA) Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
6 otomatik haritalama/tesis yönetimi (AM/FM) ile olan bağlantısı Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
7 otomatik haritalama/tesis yönetimi (AM/FM) ile olan bağlantısı Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
8 Arasınav Arasınav Hazırlığı Klasik yazılı sınav
9 DO, SCADA ve AM/FM entegrasyonu Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
10 Haberleşme altyapısı Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
11 DO fonksiyonları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
12 Dağıtım sistemi yük modelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
13 Kesinti yönetimi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
14 Uzun süreli kesintiler sonunda devreye alma Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
15 Kayıp analizi; Gerilim/reaktif güç yönetimi. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
16/17 Final Sınavı Final Sınavı hazırlığı Klasik yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  J. Arrillaga and C. P. Arnold, Computer Analysis of Power Systems, John Wiley & Sons Ltd., 1990.
 A. Pahwa, Flexible Control of Distribution Systems, Course Text, Kansas State University, 1996.
 IEEE Working Group on Distribution Automation, Distribution Automation, IEEE Tutorial Course, 1988.
  T. Gönen, Electric Power Distribution Systems Engineering, McGraw-Hill, Inc., 1986.
 1. H. Lee Willis, Power Distribution Planning Reference Book, Marcel Dekker, 1997.
  L. M. Faulkenberry and W. Coffer, Electrical Power Distribution and Transmission, Prentice-Hall, Inc., 1996.
 James J. Burke, Power Distribution Engineering: Fundamentals and Applications, Marcel Dekker, 1994.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 6 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6