|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Application Specific Processors |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-623 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir bilgisayar algoritmasının donanım uygulamasını gerçekleştirir. İşlemcileri hız ve alan parametreleri bakımından optimize ederek tasarlar. Uygulamaya yönelik işlemcilerin VHDL modellerini oluşturur. Modern fonkisyonel benzetim yöntemlerini kullanır. Hiyerarşik devre tasarım yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uygulamaya yönelik işlemci çalışma ve tasarım prensiplerini kavranmasıdır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayıal sayı formatları, aritmetik devreler, boru hattı ve paralel işleme, düşük güç tasarım yöntemleri, dizi işlemci mimarileri, FIR, DFT ve FFT uygulamaları, programlanabilir sayısal illemciler, mutimedya işlemcileri ve çok işlemcili sistemler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Müh. Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dijital Tasarım Prensipleri |
Sayısal Tasarım Lisans Notlarını oku |
Yüz yüze anlatım |
|
2 |
Numerik Yöntemler |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
3 |
Silikon Alanı, Gecikme Kestirimi, Güç Tahmini |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
4 |
Toplayıcılar, Çıkarıcılar |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
5 |
Çarpıcı, Bölücüler |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüz anlatım |
|
6 |
CORDIC Yöntemi |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
7 |
Ara Sınav |
Ders notlarını tekrar et |
Yazılı Sınav |
|
8 |
Paralel İşlem ve Boru Hattı |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
9 |
Algoritmik Temsil |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
10 |
Aktarım Yöntemleri |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
11 |
VHDL ile Modellemeye Giriş |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
12 |
Kompleks Devrelerin VHDL ile Modellenmesi |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
13 |
FIR ve IIR Filtre Uygulamaları |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
14 |
DSP´lerin Mimarisi |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
15 |
Çoklu Ortam İşlemci Mimarileri |
Ders notlarını oku. |
Yüz yüze anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Ders notlarını tekrar et |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Architectures for Digital Signal Processing, Peter Pirsch
Computer Arithmetics, Israel Koren
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
4 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|