Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Application Specific Processors

Dersin Kodu : EE-623

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir bilgisayar algoritmasının donanım uygulamasını gerçekleştirir.
İşlemcileri hız ve alan parametreleri bakımından optimize ederek tasarlar.
Uygulamaya yönelik işlemcilerin VHDL modellerini oluşturur.
Modern fonkisyonel benzetim yöntemlerini kullanır.
Hiyerarşik devre tasarım yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uygulamaya yönelik işlemci çalışma ve tasarım prensiplerini kavranmasıdır.

Dersin İçeriği : Sayıal sayı formatları, aritmetik devreler, boru hattı ve paralel işleme, düşük güç tasarım yöntemleri, dizi işlemci mimarileri, FIR, DFT ve FFT uygulamaları, programlanabilir sayısal illemciler, mutimedya işlemcileri ve çok işlemcili sistemler

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Müh. Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dijital Tasarım Prensipleri Sayısal Tasarım Lisans Notlarını oku Yüz yüze anlatım
2 Numerik Yöntemler Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
3 Silikon Alanı, Gecikme Kestirimi, Güç Tahmini Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
4 Toplayıcılar, Çıkarıcılar Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
5 Çarpıcı, Bölücüler Ders notlarını oku. Yüz yüz anlatım
6 CORDIC Yöntemi Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
7 Ara Sınav Ders notlarını tekrar et Yazılı Sınav
8 Paralel İşlem ve Boru Hattı Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
9 Algoritmik Temsil Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
10 Aktarım Yöntemleri Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
11 VHDL ile Modellemeye Giriş Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım, programlama
12 Kompleks Devrelerin VHDL ile Modellenmesi Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım, programlama
13 FIR ve IIR Filtre Uygulamaları Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
14 DSP´lerin Mimarisi Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
15 Çoklu Ortam İşlemci Mimarileri Ders notlarını oku. Yüz yüze anlatım
16/17 Yıl Sonu Sınavı Ders notlarını tekrar et Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Architectures for Digital Signal Processing, Peter Pirsch
 Computer Arithmetics, Israel Koren
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 4
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 5
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6