Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computational Electromagnetics

Dersin Kodu : EE-617

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TURGUT İKİZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başaran bir öğrenci
Değişik ortamlarda iki ve üç boyutlu dalga yayılımını FDTD metodu ile modeller
Değişik tipteki antenlerden ışımayı modeller

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maxwell denklemlerinin nümerik çözümlerini tanıtmak. Zaman uzayında sonlu elemanlar metodunu kavratmak. Sınır koşullarının simülasyonunu kavratmak. Değişik ortamlarda iki ve üç boyutlu elektromanyetik dalgaların yayılımının simülasyonunu göstermek.

Dersin İçeriği : Bir boyutlu skaler dalga denklemi. Yee algoritması. Gelen dalga için kaynak koşulları. Yutucu sınır koşulları. Mükemmel uydurulmuş tabaka-yutucu sınır koşulları. Yakın alan-uzak alan transformasyonu

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bir boyutlu skaler dalga denklemi; sonlu farklar yaklaşımı, Sihirli zaman adımı. Maxwell denklemlerinin ve dalga denkleminin gözden geçirilmesi Anlatım, simülasyon
2 3 boyutta Maxwell denklemleri ve iki boyuta indirgenmesi. Yee algoritması. Sonlu farklar metodu Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, simülasyon
3 Delen dalga kaynak koşulları; bir ve iki boyutta nokta E ve H kaynakları. Üç boyutta J ve M akım kaynakları Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
4 Sinüsoidal kaynaklar. Darbe kaynakları. Düzlemsel dalga kaynak koşulları Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, simülasyon
5 Yutucu sınır koşulları; Bayliss-Turkel ışıma operatörleri, Higdon ışıma operatörleri Ramahi operatörleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
6 Mükemmel uydurulmuş tabaka-yutucu sınır koşulları; Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, simülasyon
7 Ara sınav Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi Yazılı sınav
8 Yakın alan- uzak alan transformasyonu; Green teoremi, zaman uzayında yakın alan- uzak alan transformasyonu. Green teoreminin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
9 Ayırıcı ve lineer olmayan ortamlar; Debye ortamlar, Lorentz ortamlar. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
10 Lineer ortamlar için yardımcı diferansiyel eşitlik metodu. linear olmayan ve ayırıcı ortamlar için yardımcı diferansiyel eşitlik metodu. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
11 Peryodik yapıların analizleri; direk alan metodu, Katlı ızgara metodu. Peryodik yapılardan saçılmanın gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
12 Antenlerin modellenmesi; verici ve alıcı antenler. Anten ve yayılım konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
13 Anten beslemesi için modeller. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
14 Mikro şerit hatların modellenmesi Yayılım konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
15 Devre elemanlarının modellenmesi Devre elemanlarının terminal eşitliklerinin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
16/17 Final sınavı Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Computational Electromagnetics, Allen Taflove, Susan C. Hagness, Artech House
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6