Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Power Electronics I

Dersin Kodu : EE-607

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modern güç yarı iletkenlerini ve karakteristiklerini tanır
AC-DC, DC-DC, DC-AC dönüştürücülerin çalışma prensibini öğrenir
Darbe genişliği modülasyon tekniklerini öğrenir ve modeller
Motor sürücüleri ve kontrol yöntemlerini tanır
Güç elektroniğinde termal etkilerini analiz eder
Güç yarı iletkenlerinin korunması hakkında bilgi edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere modern güç yarı iletkenlerini ve karakteristiklerini tanıtmak, AC-DC, DC-DC ve DC-AC dönüştürücü yapılarını ve çalışma prensiplerini göstermek, darbe genişliği modulasyon tekniğini kavratmak.

Dersin İçeriği : Modern güç yarı iletkenlerinin karakteristikleri, trendler. Güç entegreli devreler. AC-DC dönüştürücüler; birim güç faktörü dönüştürücüler. DC-DC dönüştürücüler; anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, DC-AC çeviriciler; Akım beslemeli ve gerilim beslemeli inverterlör. Darbe genişliği modülasyon teknikleri. Motor sürücüleri ve kontrol yöntemleri. Güç elektroniğinde termal etkileri. Güç yarı iletkenlerinin korunması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Lisansüstü Eğitim Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Modern güç yarı iletkenlerinin karakteristikleri, trendler. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
2 Güç entegreli devreler. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
3 AC-DC dönüştürücüler; Birim güç faktörü dönüştürücüler. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
4 AC-DC dönüştürücüler; Birim güç faktörü dönüştürücüler. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
5 DC-DC dönüştürücüler, anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
6 DC-DC dönüştürücüler, anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
7 DC-DC dönüştürücüler, anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
8 Arasınav Arasınav Hazırlığı Klasik yazılı sınav
9 DC-AC çeviriciler, Akım beslemeli ve gerilim beslemeli inverterlör. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
10 DC-AC çeviriciler, Akım beslemeli ve gerilim beslemeli inverterlör. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
11 Darbe genişliği modülasyon teknikleri. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
12 Motor sürücüleri ve kontrol yöntemleri. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
13 Motor sürücüleri ve kontrol yöntemleri. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
14 Güç elektroniğinde termal etkileri. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
15 Güç yarı iletkenlerinin korunması. Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
16/17 Final Sınavı Final Sınavı hazırlığı Klasik yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cyril W. Lander, “Power Electronics”
 Ned Mohan, Tore M. Undeland, William P. Robbins, “Power Electronics”
 B. K. Bose, “Power Electronics and AC Drives”
 B. M. Bird, K. G. King, D. A. G. Pedder “An Introduction to Power Electronics”
 M. H. Rashid, “Power Electronics – Circuits, Devices and Applications”
 Power Electronics Handbook, Muhammed H. RASHID
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 6 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6