Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Power Electronics I |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-607 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Modern güç yarı iletkenlerini ve karakteristiklerini tanır AC-DC, DC-DC, DC-AC dönüştürücülerin çalışma prensibini öğrenir Darbe genişliği modülasyon tekniklerini öğrenir ve modeller Motor sürücüleri ve kontrol yöntemlerini tanır Güç elektroniğinde termal etkilerini analiz eder Güç yarı iletkenlerinin korunması hakkında bilgi edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere modern güç yarı iletkenlerini ve karakteristiklerini tanıtmak, AC-DC, DC-DC ve DC-AC dönüştürücü yapılarını ve çalışma prensiplerini göstermek, darbe genişliği modulasyon tekniğini kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Modern güç yarı iletkenlerinin karakteristikleri, trendler. Güç entegreli devreler. AC-DC dönüştürücüler; birim güç faktörü dönüştürücüler. DC-DC dönüştürücüler; anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, DC-AC çeviriciler; Akım beslemeli ve gerilim beslemeli inverterlör. Darbe genişliği modülasyon teknikleri. Motor sürücüleri ve kontrol yöntemleri. Güç elektroniğinde termal etkileri. Güç yarı iletkenlerinin korunması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Lisansüstü Eğitim Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modern güç yarı iletkenlerinin karakteristikleri, trendler. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
Güç entegreli devreler. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
3 |
AC-DC dönüştürücüler; Birim güç faktörü dönüştürücüler. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
4 |
AC-DC dönüştürücüler; Birim güç faktörü dönüştürücüler. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
5 |
DC-DC dönüştürücüler, anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
6 |
DC-DC dönüştürücüler, anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
7 |
DC-DC dönüştürücüler, anahtarlamalı güç dönüştürücüler, rezonans dönüştürücüler, |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav Hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
9 |
DC-AC çeviriciler, Akım beslemeli ve gerilim beslemeli inverterlör. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
10 |
DC-AC çeviriciler, Akım beslemeli ve gerilim beslemeli inverterlör. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
11 |
Darbe genişliği modülasyon teknikleri. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
12 |
Motor sürücüleri ve kontrol yöntemleri. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
13 |
Motor sürücüleri ve kontrol yöntemleri. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
14 |
Güç elektroniğinde termal etkileri. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
15 |
Güç yarı iletkenlerinin korunması. |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|