|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Theory of Complex Functions |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TURGUT İKİZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başaran bir öğrenci: Kompleks değişkenli bir integrali, integrantın bir parametresinin özel değerleri için hesaplar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Komplex değişkenli fonksiyon ve analitik fonksiyon kavramlarını tanıtmak. Fonksiyonların tekil noktalar civarında seri açılımlarını kavratmak. Sınır-değer problemlerinde analitik fonksiyonları göstermek. İntegral denklemlerin belli koşullar altında yaklaşık çözümlerinin elde edilmesini kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompleks değişkenli fonksiyon kavramı. Kompleks değişkenli fonksiyonların türev ve integralleri. Cauchy integralleri. Analitik fonksiyonların seri açılımları. Taylor ve Laurent serileri. Residue teoremi. Açıkorur haritalama. Sınr değer problemlerinin çözümünde analitik fonksiyonlar. Semer noktası metodu. WienerHopf metodu. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
The concept of a function of a complex variable. Differentiation and integration of a function of complex variable. |
Kompleks değişkenler konusunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Cauchy integralleri ve uygulamaları |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Analitik fonksiyon kavramı ve analitik fonksiyonların seri açılımları. Taylor serileri. Analitik devam. |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Laurent serileri ve tekillikler. |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Residue teoremi ve uygulamaları. |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Açıkorur haritalama |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
Önceki bütün derslerin gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
8 |
Sınır değer problemleri; Dirichlet ve Nouman problemleri |
Konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
İşlemsel hesabın temelleri; Laplace dönüşümü |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Lineer differansiyel denklem eşitliklerinin işlemsel metotla çözümü |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Semer noktası metodu |
Konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Semer noktası metodu uygulasması |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Semer noktası metodu uygulasması |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Simulasyon |
|
14 |
Wiener-Hopf metodu |
Konuya hazırlık |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Wiener-Hopf metodu uygulaması |
Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık |
Simulasyon |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki bütün derslerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The Theory of Functions of a Complex Variable, translated from the Russian by George Yankovsky, MIR Publishers
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
7 |
49 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|