Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Theory of Complex Functions

Dersin Kodu : EE-529

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TURGUT İKİZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başaran bir öğrenci:
Kompleks değişkenli bir integrali, integrantın bir parametresinin özel değerleri için hesaplar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Komplex değişkenli fonksiyon ve analitik fonksiyon kavramlarını tanıtmak. Fonksiyonların tekil noktalar civarında seri açılımlarını kavratmak. Sınır-değer problemlerinde analitik fonksiyonları göstermek. İntegral denklemlerin belli koşullar altında yaklaşık çözümlerinin elde edilmesini kavratmak.

Dersin İçeriği : Kompleks değişkenli fonksiyon kavramı. Kompleks değişkenli fonksiyonların türev ve integralleri. Cauchy integralleri. Analitik fonksiyonların seri açılımları. Taylor ve Laurent serileri. Residue teoremi. Açıkorur haritalama. Sınr değer problemlerinin çözümünde analitik fonksiyonlar. Semer noktası metodu. WienerHopf metodu.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 The concept of a function of a complex variable. Differentiation and integration of a function of complex variable. Kompleks değişkenler konusunun gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
2 Cauchy integralleri ve uygulamaları Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
3 Analitik fonksiyon kavramı ve analitik fonksiyonların seri açılımları. Taylor serileri. Analitik devam. Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
4 Laurent serileri ve tekillikler. Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
5 Residue teoremi ve uygulamaları. Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
6 Açıkorur haritalama Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
7 Ara sınav Önceki bütün derslerin gözden geçirilmesi Yazılı sınav
8 Sınır değer problemleri; Dirichlet ve Nouman problemleri Konuya hazırlık Anlatım, tartışma
9 İşlemsel hesabın temelleri; Laplace dönüşümü Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
10 Lineer differansiyel denklem eşitliklerinin işlemsel metotla çözümü Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
11 Semer noktası metodu Konuya hazırlık Anlatım, tartışma
12 Semer noktası metodu uygulasması Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Anlatım, tartışma
13 Semer noktası metodu uygulasması Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Simulasyon
14 Wiener-Hopf metodu Konuya hazırlık Anlatım, tartışma
15 Wiener-Hopf metodu uygulaması Önceki dersin tekrarı ve konuya hazırlık Simulasyon
16/17 Final sınavı Önceki bütün derslerin tekrarı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Theory of Functions of a Complex Variable, translated from the Russian by George Yankovsky, MIR Publishers
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 2
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 7 49
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6