|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Human Rights Law |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS417 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖMER KORKUT Dr.Öğr. ÜyesiDr. A. ASLIBİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. To have an academic human rights approach.
2. To learn current issues about human rights.
3. To learn human rights terminology and principal institutions in the field.
4. To gain the skills of analysing and evaluating the electronic data basements, library catalogues, decisions of the ECHR.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
This course aims to familiarize law students with the basic concepts and historical development of human rights, human rights theories, classification and restriction of human rights on the national and international level (especially the European system for the protection of human rights), as well as their legal protection.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Insan hakları hukukunun rolu ve dogası, insan hakları hukukunun gelişimi, BM kapsamında insan hakları koruması, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, diğer bölgesel koruma mekanizmaları, insan hakları korumasının etkililiği ve başarısı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan Haklarının tarihsel gelişimi |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
2 |
insan haklarının rolu ve doğası |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
3 |
İnsan hakları hukukunun gelişimi |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
4 |
BM kapsamında sağlanan koruma |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
5 |
uluslararası medeni ve siyasi haklar sözleşmesi |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
6 |
Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
7 |
BM ekonomik ve sosyal konseyi ve insan hakları komisyonu |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
BM HER TÜRLÜ IRK AYRIMCILIĞININ ORTADAN KALDIRILMASINA İLİŞKİN ULUSLARARASI SÖZLEŞME |
okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
10 |
BM Ajansları ve diğer çok taraflı kaynaklar |
okuma |
Ders anlatımı, tartışm |
|
11 |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi |
okuma |
Ders anlatımı, tartışm |
|
12 |
Amerikan İnsan Hakları Sözleşmesi |
okuma |
ders anlatımı, tartısma |
|
13 |
Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
14 |
Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı |
okuma |
ders anlatımı |
|
15 |
İnsan Hakları korumasının başarısı |
okuma |
ders anlatımı |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
_KABOĞLU, İbrahim Ö. (2002), Özgürlükler Hukuku, İmge _GÖLCÜKLÜ, Feyyaz GÖZÜBÜYÜK, Şeref (2007), Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Turhan, Ankara. _Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri, Ankara.
Dixon, Martin, textbook on international law (2012)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
5 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
2 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
3 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
3 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
5 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
5 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
5 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
3 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
5 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
5 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
5 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|