|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Taşıma Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
HKS411 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH BİLGİLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kara ve deniz taşıma sözleşmeleri ile ilgili genel hükümler hakkında bilgi sahibi olur.
Ulusal ve uluslararası kara ve deniz taşıması ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
Karayolu ve demiryolu ile yolcu ve yük taşınması mefhumu ve buna uygulanacak hükümlerini kavrar.
Ticaret Kanunu nda taşıyıcının sorumluluğunun ne şekilde düzenlendiğini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere taşıma hukukununa ait temel bilgilerin ve taşıma hukuku ilkelerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Taşıma hukuku kavramı ve kapsamı, taşıma türleri; karayolu, denizyolu, suyolu, havayolu, demiryolu, boru hatları, eşya taşıma-yolcu taşıma, ulusal taşıma-uluslararası taşıma, taşıma hukukunun kaynakları, taşıma hukukunda uygulanabilecek hükümlerin sırası, uluslararası eşya taşıma; kavramı, unsurları, kullanılan belgeler, taşıma sözleşmesini kanıtlayan belgeler, alt taşıma-asıl taşıma sözleşmeleri, çoklu taşımalar, taşıma sözleşmelerinin tarafları, üçüncü şahıslar, taşıma aracıları, tarafların yükümlülükleri, taşımayla ilgili uyuşmazlıklarda uygulanabilir hukuk ve uyuşmazlıkların çözümü yolları, Ticaret Kanunu ve CMR sisteminde taşıyıcının sorumluluğu.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Taşıma Hukuku kavramı
|
okuma |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Taşıma Hukunun kapsamı ve türleri
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Denizyolu,suyolu Taşımacılığı
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Karayolu ve demiryolu taşımacılığı
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
5 |
Havayolu ve boru hatları Taşımacılığı
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
6 |
Eşya Taşıma-Yolcu Taşıma
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Ulusal taşıma-Uluslararası Taşıma
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Taşıma Hukukunun kaynakları
|
Okuma |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Taşıma Hukukunda uygulanabilecek hükümlerin sırası
|
okuma |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Uluslararası eşya taşıma kavramı ve unsurları
|
okuma |
Ders Anlatımı |
|
12 |
Taşıma sözleşmelerinin tarafları
|
okuma |
Ders Anlatımı |
|
13 |
Taşıma Sözleşmelerinde tarafların yükümlülükleri
|
okuma |
Soru-Cevap |
|
14 |
Taşımayla ilgili uyuşmazlıklarda uygulanabilir hukuk
|
Okuma |
Soru-Cevap |
|
15 |
Taşımayla ilgili uyuşmazlıkların çözüm yolları
|
Okuma |
Soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ercan ERDEM,´´CMR Konvansiyonu ve 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanununa Göre ´Karayolu Taşıma Hukuku´ ´´,Seçkin Yayıncılık, Temmuz 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
4 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
3 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
3 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
3 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
2 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
3 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
2 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
2 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
3 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
3 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
3 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|